« Lifestyle BODY&SOUL
objavljeno prije 2 godine i 11 mjeseci
SAVJETI

Zašto nam ipak trebaju ugljikohidrati?

Izbacivanje ugljikohidrata može potaknuti brzi gubitak kilograma, ali također za sobom može povući neke opasne nuspojave

Nisu baš sve krivi...
Nisu baš sve krivi... (Arhiva)
Više o

hrana

,

debljanje

,

ugljikohidrati

Ugljikohidrati su prvi na listi za odstrel kad trebamo skinuti višak kilograma - govorimo da smo se udebljali zbog kruha i ostalih ugljikohidrata i odmah i skidamo s popisa hrane... no, to je pogrešno.

Smanjenje unosa ugljikohidrata ili njihovo potpuno izbacivanje iz prehrane može dovesti do brojnih, ne baš tako bezazlenih problema.

Mnoge studije istaknule su nekoliko negativnih nuspojava koje dolaze s dijetama siromašnim ugljikohidratima, piše Eat This.

Povećan rizik od bubrežnih kamenaca - ako ste u prošlosti imali bubrežne kamence ili jednostavno želite izbjeći bolne naslage kalcija u budućnosti možda ćete htjeti razgovarati sa svojim liječnikom prije nego što započnete dijetu s niskim udjelom ugljikohidrata ili ketogenu dijetu. Kao što je istaknuto u studiji iz 2010. objavljenoj u Yonsei Medical Journal, „ketogena prehrana faktor je rizika za pojavu bubrežnih kamenaca" i s oprezom joj trebaju pristupiti oni koji imaju zdravstvenih problema vezanih za bubrege.

Povećan rizik od raka debelog crijeva - iako postoji puno načina da zadržite visok unos povrća čak i prilikom smanjivanja udjela ugljikohidrata, ako se kao dio svog plana prehrane jako oslanjate na prerađeno meso, mogli biste povećati rizik od raka debelog crijeva i crijeva put. Zapravo, pregled istraživanja objavljenog 2015. godine u časopisu Oncology Reviews otkrio je da konzumacija crvenog i prerađenog mesa može povećati rizik od raka debelog crijeva i crijeva za između 20 i 30%.

Problemi s pamćenjem - ako se osjećate pomalo mutno nakon smanjenja unosa ugljikohidrata, niste sami - i to bi mogao biti jedan od nuspojava vaše dijete s malo ugljikohidrata. Prema istraživanju iz 2009. godine objavljenom u Appetiteu, osobe koje su se pridržavale prehrane s niskim udjelom ugljikohidrata lošije su obavljale zadatke temeljene na pamćenju od onih koji su jeli manje kalorija, ali su imali uravnoteženiju prehranu.

Problemi sa srčanim ritmom - leptirići u prsima mogu biti dobra stvar kad ste zaljubljeni - ali mogu biti i znak potencijalno opasne pretkomorne fibrilacije, posebno među onima koji su ozbiljno ograničili unos ugljikohidrata. Prema istraživanju Američkog sveučilišta za kardiologiju iz 2019. godine, među 14.000 pojedinaca, "Dijeta s niskim udjelom ugljikohidrata bila je povezana s povećanim rizikom od epizode atrijalne fibrilacije bez obzira na vrstu proteina ili masti koja se koristi za zamjenu ugljikohidrata", objasnio je kardiolog Xiaodong Zhuang, vodeći autor studije.

Rast kolesterola - nije iznenađujuće da masni životinjski proteini iz mljevene govedine, slanine ili kobasica, koje unosite u sklopu prehrane s niskim udjelom ugljikohidrata, mogu uzrokovati rast kolesterola. Prema studiji iz 2018. objavljenoj u časopisu Atherosclerosis, osobe koje su tijekom tri tjedna bile na dijetama s niskim udjelom ugljikohidrata, a višim udjelom masnoća povećale su kolesterol u prosjeku za 44 posto u odnosu na kontrolnu skupinu.

Zatvor - kada, zbog izbacivanja ugljikohidrata, iz prehrane izbacite mnoge glavne izvore vlakana, poput određenog povrća i žitarica probavni trakt možda neće raditi tako učinkovito kao nekada. Studija iz 2015. objavljena u časopisu The Journal of Pediatrics otkrila je da među djecom s epilepsijom kojoj je propisana ketogena prehrana, njih 65 posto je imalo zatvor kao nuspojavu.

Stoga, bez drastičnih mjera... samo smanjite unos ugljikohidrata i pazite na to koje jedete, ništa više.

20.03.2021. 09:01:00
Razgovor RSS komentara novi komentar ↓
  1. avatar
    armando
    20.03.2021. 09:57
    ne mozemo bez njih
Novi komentar
nužno
nužno