« Lifestyle BODY&SOUL
objavljeno prije 12 godina i 4 mjeseca
1,2,1,2

Lov za novim trendovima u fitnessu

Trendovi poput Zumbe i Body Combata tek su se pojavili, a već se spremaju novine u svijetu fitnessa, sa sve popularnijim ekstremnim treninzima poput Britanskog vojnog fitnessa.

Novi trendovi u fitnessu
Novi trendovi u fitnessu (Dreamstime)
Više o

vježbanje

,

tečajevi

,

fitness

,

piloxing

,

zumba

,

spinning

,

body combat

Priča se da je Zumba nastala sasvim slučajno: navodno je trener fitnessa Alberto Perez zaboravio svoju uobičajenu muziku za trening pa je umjesto toga pustio svoju omiljenu glazbu - salsu i merengue. A budući da je trening bio jako zabavan, rođen je novi trend. Tako se barem priča. Potpuno izvjesno je da je Zumba trenutno jedan od najtraženijih fitness programa. U njemu se kombiniraju salsa, merengue, samba i ostali latinoamerički stilovi plesa. Prilikom plesanja koristi se čitava muskulatura i tako nastaje efekt treninga.

Ples se potcjenjuje

Sh Bam još je jedan novi trend iz oblasti fitness programa inspiriranih plesom. Trening traje 45 minuta i svakih nekoliko minuta mijenja se glazbeni broj i koreografija. Nivo težine je postavljen tako da se i početnici mogu odmah uključiti. Svaka tri mjeseca mijenja se kompletna koreografija kako polaznicima ne bi postala dosadna.Budući da se tržište fitnessa stalno mijenja, već se razvijaju i različiti izdanci Zumbe. Brend se razvija strateški: treneri moraju redovno obnavljati svoje licence, a službena zumba-glazba može se koristiti samo na originalnim Zumba treninzima. U međuvremenu je Zumba trening prilagođen i različitim starosnim grupama: na primjer, Zumba 'gold' za starije osobe, Zumba 'toning' za one u boljoj formi i Aqua Zumba koja se trenira u bazenima.

Zumba i Sh bam su dvije vrste treninga koje su osmišljene tako da polaznici uopće nemaju dojam da je trening težak. Pri tome je vrlo važna veza između plesa i fitnessa. "Ples se često potcjenjuje", kaže profesor Klaus-Michael Braumann, stručnjak za sportsku medicinu na Sveučilištu u Hamburgu. "Ples ima vrlo važnu kondicijsku komponentu. Uz to dolaze još i napetost muskulature i koordinacija. Nakon njega čovjek može biti jednako umoran kao nakon napornog tečaja Spinninga."

Njemačkoj studentici Leonie upravo je ta kombinacija treninga i zabave učinila fitness privlačnim. Prije joj je, kaže ta 27-godišnjakinja, nedostajalo motivacije za redovno bavljenje sportom. "Za mene je sport uvijek značio mučenje", priznaje. Iskustvo s Sh Bamom bilo je drukčije, a i trening je pokazao brže rezultate nego, recimo, jogging. No, kada je postigla određenu stupanj kondicije, Sh Bam joj je postao premalo zahtjevan, pa se okrenula drugim trendovima.

 

Borba protiv vlastitog tijela: Body Combat i Piloxing 

Leonie je usredotočila na Body Combat, jednu vrstu Tae-Boa. U njemu borilačke tehnike iz Kung Fua, Tai Chija, karatea i kickboksa se kombiniraju s elementima aerobika uz hip-hop i tehno glazbu. "Osjećate se malo kao Karate Kid", kaže kroz smijeh Leonie.

Početnici moraju dobro razmisliti kada i kako će se upustiti u Body Combat. Studentica Leonie tek se nakon šest tjedana Sh Bama odvažila na Body Combat: "I to je bilo prerano. Nakon prvog treninga mi je bilo malo loše. Pogotovo zato što čovjek, ponesem glazbom, može lako pretjerati."

Ali i Body Combatu prijeti već konkurencija - Piloxing, oblik fitnessa koji je nastao u Švedskoj, posebno je popularan kod holivudskih zvijezda. U Njemačkoj bi prvi trenizi Piloxinga trebali biti u ponudi od jeseni. Naziv 'Piloxing' nastao je od kombinacija riječi boks i pilates. Kao kod Body Combata koriste se elementi borilačkih vještina kako bi se koristili svi mišići u tijelu. Oni su kombinirani tehnikama Pilatesa koji trenira dublje slojeve muskulature.

U Velikoj Britaniji treninzi u fitness studijima više nisu toliko popularni. Tisuće se prijavljuju na Britanski vojni fitness gdje se trči kroz kišu i serije nizovi sklekova. U skladu s programom treninga, treneri su često bivši ili još aktivni vojnici.

Stare ideje u novoj ambalaži

Ono što važi za sve ove oblike fitnessa je da niti jedan nije nešto potpuno novo."Uzeti su postojeći koncepti, dalo im se novo ime i prodaju se kao novi proizvodi", kaže profesor Braumann. To je s jedne strane biznis s ciljem da fitness-studiji zarade novac, ali s druge strane profesor Baumann vidi i jednu pozitivnu stranu ovog trenda: "Ako ljude novi trendovi više motiviraju da se kreću, onda to može biti samo dobro."

Piše: Sebastian Koch (ARD) / Staša Nikodinović / DW
23.09.2012. 09:17:00
Novi komentar
nužno
nužno