« Lifestyle GASTRO
objavljeno prije 7 godina i 9 mjeseci
HRANA JE LIJEK

10 zdravih namirnica koje morate imati u kuhinji

U današnjem svijetu gotovih obroka, mikrovalnih pećnica i tzv. prirodne hrane koja je puna kemijskih dodataka, teško je ponuditi zdravu opciju koja će se svima svidjeti

Obavezno nabaviti ove namirnice
Obavezno nabaviti ove namirnice (Shutterstock)
Više o

zdrava hrana

,

maslinovo ulje

,

češnjak

,

cimet

,

namirnice

,

đumbir

Srećom, ne morate razbijati glavu. U ovom članku predstavljamo vam 10 zdravih namirnica koje možete koristiti kako bi ste pripremili ukusan i zdrav obrok.

10. Češnjak -  osim ako nemate očnjake i neutaživu žeđ za ljudskom krvlju, nije loše dodati malo više češnjaka u prehranu. Mnogi ga izbjegavaju zbog jakog mirisa, no beneficije za zdravlje koje donosi konzumacija češnjaka daleko nadmašuju problem lošeg daha. Naime, češnjak je prirodni antikoagulans, te također smanjuje krvni tlak i kolesterol. Također posjeduje i antibakterijska svojstva, a ono što je najbolje, ima i moć spriječavanja širenja kancerogenih stanica. Ljudi koji ga često konzumiraju imaju mnogo manje šanse da razviju rak debelog crijeva ili želuca.

9. Uljana repica - svi znamo da su zasićene masne kiseline loše. Jedan način da se poveća unos zdravih nezasićenih masnih kiselina jest upotreba uljane repice prilikom kuhanja. Ona je bez okusa i sadrži samo 7 posto zasićenih masnih kiselina, što je najmanja količina među svim jestivim uljima koja se koriste za kuhanje. Osim toga bogata je nezasićenim masnim kiselinama poput omega-6 i omega-3, koje su bitne za normalan rad srca, a tijelo ih samo ne proizvodi.  

8. Sveži sir - ovaj sir je prilično zasitan, sadrži malo kalorija i masti, a bogat je proteinima. Poput svih sireva, svježi sadrži tirozin, aminokiselinu koja reducira stres, poboljšava raspoloženje i koncentraciju. Neka istraživanja čak navode da je prirodni afrodizijak.

7. Đumbir - njegova ljekovita svojstva učinila su ga popularnim začinom diljem svijeta. Pomaže pri različitim problemima digestivnog tipa, poput trbuhobolje i dijareje. Osim toga popobljšava cirkulaciju, što je od ključnog značaja za različite menstrualne i srčane probleme. Đumbir također može pomoći pri liječenju mučnine, artritisa, migrene i grlobolje.

6. Maslinovo ulje - poput uljane repice, maslinovo ulje sadrži dobre monozasićene masti, koje smanjuju lipoprotein ili loši kolesterol. Niži nivo kolesterola reducira rizik od srčanih bolesti, koje su jedan od glavnih uzročnika smrti u svijetu. Također se vjeruje da maslinovo ulje pomaže smanjenju krvnog tlaka te povećaa broj prirodnih enzima koji blokiraju neke kancerogene stanice.

5. Cimet - ovaj začin dugo je bio poznat kao efikasan antiflatulent, no on je i  mnogo više od pomoći pri vjetrovima. Dokazano je da povećava cirkulaciju, posebice u području abdomena, te može poboljšati probavu. Studije su pokazale da smanjuje kolesterol te šećer u krvi kod ljudi s dijabetesom tipa 2. Osim toga sadrži i antioksidanse koji poboljšavaju zdravlje krvnih sudova, a regularno konzumiranje može smanjiti šanse od razvijanja kardiovaskularnih bolesti.

4. Maslac od kikirikija - treba prvo naglasiti kako je ovaj maslac bogat mastima i kalorijama. Jedna šalica maslaca sadži više od 1500 kalorija. No, vjerovali ili ne, to ne mora nužno biti loša stvar. Osim što je iznimno kaloričan ima i visoku hranjivu vrijednost. Skoro sva mast u njemu je monozasićena što je u principu dobro, te može pomoći snižavanju kolesterola i krvnog tlaka. Također je bogat vlaknima i proteinima, što ga čini savršenom hranom ako tijelo želite održati zdravim i jakim.

3. Kurkuma - ovaj začin česti je sastojak indijske i bliskoistočne kuhinje. Ima i tradicionalnu ulogu u indijskoj medicini te sadrži brojna ljekovita svojstva. Koristi se za liječenje infekcija mjehura, poboljšava rad jetre i smanjuje kolesterol. Pomaže pri ubrzanju metabolizma pa čak i mršavljenju. Dokazano je kako smanjuje razvoj Alzheimerove bolesti i razvoj određenih tumora. Čak se provode i testiranja kako bi se otkrilo može li ovaj žuti začin pomoći liječenju HIV-a.

2. Ulje kokosa - radi se o jednoj od najzdravijih namirnica koju možete pojesti. Osim što je bogato nezasićenim masnim kiselinama, ima i regenerativna svojstva. Često se koristi da ublaži simptome astme, pa čak i pri poboljšanju kvalitete života ljudi koji boluju od autizma. Ublažava apetit, a pomaže pri zacjeljenju rana te olakšava bol u leđima.

1. Maslac - nalazi se na prvom mjestu, premda se možda ne čini kao očit izbor. Proizvodi se od vrhnja i ponekad soli, što je mnogo prirodniji način u usporedbi s hidrogeniziranim mastima i umjetnim sastojcima koji se mogu pronaći u margarinu. Što je najbitnije, maslac i margarin sadžre istu količinu kalorija i masti.

27.09.2012. 10:41:00
Novi komentar
nužno
nužno