« Lifestyle GASTRO
objavljeno prije 5 godina i 2 mjeseca
MLJAC

Sve dobre strane krumpira

Krumpir se često nalazi na meti propovjednika raznih dijeta kao namirnica koju treba izbjegavati, no istina je zapravo potpuno drugačija

Krumpir je odličan za zdravlje
Krumpir je odličan za zdravlje (DeviantArt)
Više o

krumpir

,

kalij

,

vlakna

,

vitamin C

,

mangan

,

vitamini

Krumpir je potpuno nezasluženo protjeran s tanjura zdrave hrane, jer sve loše što se veže uz krumpir dolazi od njegove pržene inačice popularne u restoranima brze hrane. No, kako se u pomfritu nalazi sve i svašta uz mali udio krumpira, vrijeme da se razbije mit o krumpiru kao nezdravoj namirnici.

>> Krumpir je važan kao i zeleno povrće >>

Krumpir je bogat kalijem, a kako jedan veliki primjerak ima 1.600 mg kalija, to je zapravo četiri puta više od banane koja se uvijek izdvaja kao namirnica bogata kalijem i polovina preporučenog dnevnog unosa. Kalij je ključan za rad mišića, snižavanje krvnog tlaka i hidrataciju organizma, stoga, ne izbjegavajte kuhan ili pečen krumpir u ljusci.

>> Zašto je krumpir genijalna hrana >>

Uz kalij, krumpir sadrži i vlakna, čak sedam grama u jednom većem komadu, a to je četvrtina preporučenog dnevnog unosa. Ipak, treba imati na umu da se ovaj podatak odnosi na krumpir s ljuskom, jer oguljeni ima samo jedan gram. Vlakna nam pomažu da budemo duže siti, pomažu u sprječavanju dijabetesa i snižavaju krvni tlak.

>> Superhrana: krumpir >>

Za kraj, krumpir je pun vitamina C, veliki primjerak ima ga čak 29 miligrama što je polovica preporučene dnevne doze, a uz to možemo naći vrlo važan vitamin B6 koji čuva srce i jača imunološki sustav. Kako jedan krumpir s ljuskom sadrži i trećinu preporučene dnevne doze mangana, važnog za preradu ugljikohidrata, kolesterola i bjelančevina, stvarno ne treba izbjegavati ovu genijalnu supernamirnicu

12.10.2014. 14:34:00
Novi komentar
nužno
nužno