« Lifestyle BODY&SOUL
objavljeno prije 9 mjeseci i 19 dana
SAVJETI

Zimski umor i kako ga se riješiti

Čak i za sivih zimskih dana ima dovoljno svjetla da bi to potaknulo čovjeka, a vježbanje će dodatno potaknuti cirkulaciju krvi

Ono kad vam se stalno spava
Ono kad vam se stalno spava (Arhiva)
Više o

zima

,

umor

,

zimski umor

Zima donosi mračna jutra, a naročito se teško ustati u takvim uvjetima - zapravo, i ljudi na neki način hiberniraju, tvrdi Juergen Zulley, profesor biološke psihologije i istraživač spavanja sa Sveučilišta Regensburg u Njemačkoj.

Čovjek se adaptira na manje sati danjeg svjetla tako što spava duže, no takav nam san nam pruža manje odmora, kaže ovaj stručnjak. Tako smo zimi više umorni tijekom dana nego što smo ljeti.

Jednostavan lijek koji za to nudi ovaj istraživač je: idite na danje svjetlo!

Mnogim ljudima nedostaje danjeg svjetla tijekom zime.

Svjetlo potiče tijelo da prestane lučiti "hormon spavanja" melatonin, ističe Zulley. Zimski umor osobito je prisutan među starijim ljudima i među ljudima koji su depresivni ili pate od nesanice. Ljudi koji rade u uredima također su više pogođeni jer je obično u zatvorenim prostorima previše tamno.

Profesor Zulley preporuča boravak na danjem svjetlu najmanje 30 minuta svakoga dana. Čak i za sivih zimskih dana ima dovoljno svjetla da bi to potaknulo čovjeka, a vježbanje će dodatno potaknuti cirkulaciju krvi.

Radite li u uredu, trebali biste držati upaljeno svjetlo, preporuka je njemačkog istraživača. Tome će također pomoći ako je stol za kojim radite bliže prozoru.

Još jedan savjet: svjetlo je jako važno kad se ujutro ustanete iz kreveta. Neka bude upaljeno što jače svjetlo, savjetuje Zulley. "Čak i ako je na prvi pogled zasljepljujuće, pomoći će vam da se razbudite", dodaje.

05.01.2020. 15:44:00
Novi komentar
nužno
nužno