« Znanost
objavljeno prije 12 godina i 3 mjeseca
PUT DO VITKOG IZGLEDA

Želite vitku liniju? Vježbajte 20 minuta ili popijte 100 šalica kave

Intenzivna tjelovježba stvara promjene na genima, zbog kojih naše tijelo efikasnije sagorijeva kalorije. Zanimljivo, kava ima potpuno isti učinak, ali tek u jako velikim količinama

Fotografija vijesti
Više o

tjelovježba

,

mršavljenje

,

DNK

,

promjene DNK

Iako na prvu zvuči pomalo nevjerojatno, niz eksperimenata provedenih u sklopu nedavno završenog švedskog istraživanja pokazao je kako svega nekoliko minuta naporne vježbe može dramatično promijeniti naš DNK.

Promjene se ne događaju u samom genetskom kodu, već u njegovoj „interpunkciji", odnosno u kemikalijama koje „stišavaju" i „pojačavaju" određene dijelove gena i njihov utjecaj. Kad su u pitanju mišići, tjelovježba pojačava gene koji utječu na brzinu razgradnje masnih naslaga i šećera.

Ono što će se zasigurno svidjeti mnogima jest činjenica da ne trebamo vježbati satima kako bismo postigli taj učinak - 20 minuta intenzivnijeg pedaliranja na sobnom biciklu svaki dan sasvim je dovoljno da napravite veliku razliku.

„Često govorimo da je čovjek ono što jede. Na isti način funkcioniraju i naši mišići. Ako ih ne koristite, izgubit ćete ih, a za to su odgovorne upravo promjene u genima", rekla je Juleen Zierath, voditeljica istraživanja sa Insituta Karolinska u Stockolmu.

Profesorica Zierath i njezine kolege iz Danske i Irske proučavali su utjecaj tjelovježbe na DNK u mišićima muškaraca koji inače ne vježbaju redovito. Pokazalo se kako se DNK počinje mijenjati već nekoliko minuta nakon tjelovježbe.

Ipak, znanstvenici napominju da tjelovježba mora biti intenzivna - lagana šetnjica parkom nažalost nije dovoljna da izazove ovaj efekt. Želite li osjetiti učinak, morate u tih 20 minuta dati sve od sebe, ali ipak ostati u granicama normalne vježbe, bez preforsiranja.

Zanimljivo, pokazalo se kako kava ima vrlo sličan učinak na gene. Ipak, ne nadajte se da možete zamijeniti teretanu ispijanjem kave s frendicama - za postizanje istog učinka koji dobijete dvadesetominutnom tjelovježbom trebate popiti između 50 i 100 šalica espressa.

S druge strane, hrvatske ispijače kava nikad ne valja podcijeniti.

07.03.2012. 10:55:00
Novi komentar
nužno
nužno