« Lifestyle BODY&SOUL
objavljeno prije 7 godina i 1 mjesec
ZAPAMTITE :)

Trčanje po vrućinama - za i protiv

Dehidracija, grčevi, pretjerano znojenje, mučnina, slabost ili glavobolja vrlo su izgledni ako to ne radite kako treba, stoga evo nekoliko savjeta

Kako se trči po vrućinama
Kako se trči po vrućinama (Arhiva)
Više o

vrućine

,

toplinski udar

,

trčanje

Trčanje je jednostavan i zdrav način bavljenja sportom i održavanja kondicije, no kad to radite po vrućinama od 30 i više Celzijevih stupnjeva, lako se nađete u problemima - dehidracija, grčevi, pretjerano znojenje, mučnina, slabost ili glavobolja vrlo su izgledni ako to ne radite kako treba.

Štoviše, u ljetnim danima prijeti vam i po život opasni toplinski udar, stoga budite na oprezu kada ovih dana izlazite na stazu. 

Simptomi toplinskog udara

  • tjelesna temperatura iznad 40 Celzijevih stupnjeva
  • jaka glavobolja
  • prestanak znojenja
  • suha i crvena koža
  • dezorjentiranost
  • nesvjestica
  • plitko disanje
  • grčevi
  • ubrzan rad srca 

Kako bi izbjegli zdravstvene probleme koje može izazvati trčanje po vrućini, poslušajte naše savjete i ponašajte se razumno te slušajte svoje tijelo. 

Pripreme se za trčanje po vrućini

Pijte dovoljno tekućine da ne dehidrirate 

Popijte tijekom dana dvije litre tekućine i nosite sa sobom bočicu vode ili trčite po stazi uz koju postoje slavine za sportaše. Nemojte popiti previše tekućine uoči treninga da ne opteretite želudac, već pijte tekućinu cijeli dan.

Izbjegavajte trčenje u najtoplijem dijelu dana

Između 10 i 16 sati nemojte odlaziti na trčanje. Odradite trening rano ujutro ili navečer.

Odijevajte se prikladno vremenskim uvjetima

Nosite funkcionalnu odjeću, svijetlih boja i zaštitite glavu šiltericom. Također se ne zaboravite zaštititi kremom za sunčanje.

Usporite tempo

Tijelu treba 14 dana da se privikne na vrućinu. Budite strpljivi i trčite laganije, nego inače. Slušajte svoje srce.

Budete li se pridržavali ovih jednostavnih savjeta, trčanje po vrućini bit će vam zadovoljstvo. Ukoliko imate mogućnost plivati, pokoji trkački trening zamijenite treningom u bazenu, rijeci ili moru. 

29.06.2017. 11:01:00
Novi komentar
nužno
nužno