« Lifestyle BODY&SOUL
objavljeno prije 6 mjeseci i 24 dana
SAVJETI

Što bi trebali jesti za dug život?

Počeci i krajevi godina su uvijek upitni - stalno se pitamo koliko ćemo još živjeti... e pa, ako jedete ovakve stvari, imate dobre šanse za duboku starost...

Još imate šansu...
Još imate šansu... (Arhiva)
Više o

dug život

,

godine

,

duboka starost

Za početak, da riješimo osnovnu stvar - i dalje ne postoji lijek kojim se može produžiti životni vijek, no, postoje određene namirnice koje utječu na to. Činjenica da ono što jedemo utječe na dugovječnost, još je veći razlog zašto bismo trebali prilagoditi prehrambene navike i odmah početi brinuti o zdravlju.

Istraživanja su pokazala da prehrana koja daje prednost cjelovitim žitaricama, povrću, voću i orašastim plodovima, dok minimalizira konzumaciju crvenog mesa, može produljiti život, prenosi portal Parade.

Svjesni smo da promjena ponekad može biti izazovna, ali ako u svoju prehranu uvedete samo jednu namirnicu, ta promjena ne bi trebala biti toliko strašna. Dijetetičarka Ella Davar ističe da, ako želite doživjeti puno godina, u svoju prehranu trebate uvesti lisnato povrće. Dodaje da je najbolje pronaći način na koji se lisnato povrće konzumira svaki dan u barem jednom od obroka.

Objašnjava da je lisnato povrće, poput kelja, špinata, salate, blitve i sličnog, bogato vlaknima, antioksidansima te drugim vitaminima i mineralima. 

Jedan od razloga zašto preporučuje da ljudi počnu jesti lisnato povrće jest njegova svestranost i mogućnost da se lako uklopi u različita jela. "Lisnato povrće možete jednostavno uključiti u obroke tako da ga dodate u salate ili zdrave prirodne sokove. Može se i koristiti kao zamjena za kruh u sendvičima ili se od njega može napraviti ukusna juha", objašnjava ona.

Kada uključite lisnato povrće u prehranu, Davar kaže da gotovo odmah možete očekivati pozitivne zdravstvene promjene. "Kratkoročno gledano, redovito uključivanje lisnatog povrća može dovesti do povećanja razine energije, gubitka težine, poboljšane probave i poboljšane apsorpcije hranjivih tvari. Antioksidansi u ovom povrću mogu pridonijeti boljoj koži i smanjenju upale te pružiti opći osjećaj dobrobiti", dodaje Davar.

Dugoročno gledano, konzumacija lisnatog povrća može pridonijeti boljem kardiovaskularnom zdravlju, smanjenom riziku od kroničnih bolesti i poboljšanju kognitivnih funkcija. "Obilje vitamina, minerala, antioksidansa i vlakana podupire zdravlje kostiju i imunološku funkciju, pridonoseći produljenom i zdravijem životnom vijeku", zaključuje Davar.

Dakle, osnovna stvar je - jedite pametno!

02.01.2024. 13:00:00
Novi komentar
nužno
nužno