« Život
objavljeno prije 13 godina i 11 mjeseci
SMJENA VLASTI

Žene dominiraju na svim društvenim mrežama

Bilo da se radi o Facebooku, Twitteru, Flickru, Picasi, CYWorldu ili nekom drugom društvenom servisu, najviše redovitih aktivnih korisnika je ženskog roda

Fotografija vijesti
Fotografija vijesti (Shutterstock)
Više o

internet

,

žene

,

Facebook

,

Twitter

,

društvene mreže

,

Flickr

,

zagrebački hipodrom

Društvene mreže iz dana u dan imaju sve više ženskih članova i to je tako diljem svijeta. Šprema izvješću stranice comScore.com, od svih ljudi koji posjećuju takve servise 75,8 posto je žena. I ne radi se samo o Facebooku ili Twitteru. Tu su još južnokorejski CYWorld, u Rusiji Vkontakte, u Njemačkoj StudiVZ, u Japanu Mixi. Ukratko, žene troše oko 30 posto više vremena na društvenim mrežama nego muškarci (u prosjeku 5,5 sati mjesečno -muškarci oko 4 sata).

>> Facebook ima pola milijarde korisnika - tko su oni?

Rezultati istraživanja navedeni su u jednom izvješću na temu „Žene na webu: kako žene mijenjaju Internet", a prema riječima analitičara comScorea Andrewa Lipsmana, kose se sa svim očekivanjima. „To što žene danas predstavljaju znatnu većinu na internetu znači da je došlo do velike promjene u ponašanju u odnosu na rane dane interneta", rekao je Lipsman. On vjeruje da je do te promjene došlo najviše zahvaljujući upravo društvenim servisima poput Facebooka, Twittera i ostalih. Ti servisi potakli su nicanje novih komunikacijskih kanala koje žene rado koriste. Lipsman dodaje kako je pogrešno i uvriježeno mišljenje da žene radije kupuju u trgovini, a muškarci na internetu. Pored svega toga, žene su danas više uključene i u 'tipično muškim sferama' na internetu kao što su kockanje, klađenje i pornografija. Rezultati su dobiveni u istraživanju navika preko 2 milijuna internetskih korisnika.

>> Tek trećina Hrvata koristi internet

Lipsman upozorava da bi marketinški stručnjaci trebali ponovo razmisliti o reklamiranju na internetu. On objašnjava da je prošlo vrijeme kad se do žena moglo doći samo preko tračerskih rubrika, dječje tematike, mode i ženskih časopisa. Istina, stranice sa sličnim sadržajem i dalje su najbolja mjesta na kojima je ciljna publika ženska, ali to ne znači da se radi o jedinim mjestima. Žene dominiraju internetom i sad ih se može pronaći baš svugdje. Nadalje, kako piše comScore, žene bolje i drugačije prihvaćaju društvene servise od muškaraca. Žene svake dobi su tu i bave se svim mogućim vrstama internetske interakcije - od razmjene fotografija, chatanja, recenziranja videa do igrica.

Evo što su još otkrili analitičari comScorea:

  • Stranice sa sportskom, automobilskom i prodajnom tematikom i dalje su najjače muške utvrde kad je Internet u pitanju. Međutim i žene znaju upravljati novcem na internetu, a sve je veći broj mama i baka koje znaju zaigrati igrice.
  • Stranice kao što su Flickr i Picasa (fotografije) najpopularnije su među mlađim ženama, ali sve je veći broj žena i ostale dobi koje su na njima i koje ih percipiraju kao obavezno mjesto za društvenu interakciju.
  • Žene se manje bave videom od muškaraca, ali su sklonije YouTubeu od njih.
  • Žene manje koriste mobilni Internet (ali to je zato što rjeđe posjeduju smartphone ili pak nemaju financijski pristup dobrim tarifama i paketima usluga, a to su dva ključna elementa za mobilni Internet)
  • Na Twitteru (gdje se marginalno može iskoristiti najviše 140 znakova) više je žena nego muškaraca. Međutim, muškarci ostavljaju više poruka, a žene Twitter koriste najviše radi pronalaženja nekakvih promotivnih akcija i dobrih vijesti o šopingu. Žene pored toga na Twitteru prate profile poznatih više nego što to čine muškarci.
29.07.2010. 13:51:00
Novi komentar
nužno
nužno