« Lifestlye AUTO
objavljeno prije 14 godina
LOŠA NAVIKA

Zašto ne biste trebali zagrijavati automobil tijekom zime

Gotovo da nema vozača koji u zimskim mjesecima pali automobil, zagrijava ga nekoliko minuta pa tek onda kreće na put - evo zašto treba prestati s tom navikom

Nema potrebe da zagrijavate automobil tijekom zime prije kretanja
Nema potrebe da zagrijavate automobil tijekom zime prije kretanja (Shutterstock)
Više o

automobili

,

zaštita okoliša

,

okoliš

,

Motor

,

plinovi

,

ispuh

,

rad u mjestu

,

pokretanje auta

Većina vozača svakog dana tijekom zime pali automobil kako bi ga zagrijali sve s ciljem da izbjegnu tobožnja oštećenja. Međutim čini se da je rad u mjestu sasvim nepotreban. Većina današnjih automobila ima vrlo suvremene sustave ubrizgavanja goriva i jedini razlog zbog kojeg bi automobil trebao raditi na mjestu kad ga upalite je zbog potiskivanja ulja kroz sustave, ali to se obavi za 30-ak sekundi. Nakon tog vremena možete slobodno krenuti s vožnjom.

Nadalje, automobil ćete prije zagrijati vožnjom nego radom u mjestu. Osim toga, nadolazeći električni modeli kao što je Nissan Leaf (koji će biti spojen na struju) nudit će mogućnost naređivanja preko mobitela kojim ćete automobili moći javiti da zagrije ili ohladi unutrašnjost prije nego uđete u njega. Neće biti potrebe za radom u mjestu.

Ako se zaustavljate na više od deset sekundi (na primjer, idete kupiti nešto u trgovinu ili usput na benzinskoj crpki) ugasite automobil. Više ćete novca potrošiti ako motor radi nego što ćete ga potrošiti prilikom ponovnog paljenja, a osim toga manje ćete zagađivati zrak.

Mnogi mehaničari smatraju da rad u mjestu tjera motor da radi na vrlo neučinkovit način (gorivo se troši, a automobil stoji). S vremenom će se motor zbog toga pogoršati u radu i smanjit će mu se vijek trajanja. Pored toga, radom u mjestu u motoru se nakupljaju ostatci ugljika zbog čega učinkovitost motora opada.

Ako vam sve ovo nije dovoljno, sjetite se da radom automobila u mjestu bespotrebno gubite novac. Osim toga, ova navika može biti i opasna, naročito ako automobil radi u garaži - vozač i putnici mogu se izložiti opasnoj količini ugljičnog monoksida i ostalih opasnih plinova. Ako je garaža spojena s kućom, plinovi mogu doprijeti i u nju.

Za brze posliće koje morate obaviti (kao što smo već spomenuli izlazak do trgovine ili povratak u kuću ako ste nešto zaboravili) nikada niste dovoljno brzi. Trošite gorivo (čitaj: novac), stvarate stakleničke plinove i otvoreno pozivate kradljivce automobila.

Rad automobila na mjestu opasan je općenito i za vaše zdravlje, a naročito za zdravlje djece; brojna istraživanja su pokazala da je zagađen zrak jedna od čimbenika nastanka raka, srčanih i plućnih problema, astme i alergija. Automobili koji rade u mjestu najčešće su uz sam pločnik kuda prolaze pješaci i djeca - mala djeca su niska i zato kad prolaze pored automobila lakše udišu štetne plinove.

Brojna su i istraživanja koja su pokazala da djeca koja žive pored autocesta imaju niži kvocijent inteligencije od ostale djece. Nova studija Istraživačkog instituta Saban Dječje bolnice iz Los Angelesa (objavljena u časopisu Environmental Health Perspectives) povezuje život djece pored autocesta s autizmom.

Bez obzira na sve, to kako upravljate vlastitim automobilom samo je vaša stvar, ali to ne znači da ne trebate uvažiti navedeno.

08.01.2011. 23:00:00
Razgovor RSS komentara novi komentar ↓
  1. avatar
    ZarađujemMasno
    08.01.2011. 23:09
    ma dobro to više manje znamo ali svejedno zdravije je za auto barem minutu malo zagrijati prije nego krene opterećenje
  2. avatar
    donhuangenaro
    09.01.2011. 09:11
    to vrijedi za nove auta, za stare ne vrijedi, znam po sebi... ako ga ne zagrijem, ugasiti će mi se nasred ceste i onda će potrajati dok ga opet ne upalim :-P
Novi komentar
nužno
nužno