« Zdravlje
objavljeno prije 15 godina i 5 mjeseci
Parfem s mirisom "svježe pokošene livade"

Zašto košenje trave oslobađa stresa i potiče pamćenje

Istraživači su otkrili da spojevi koje ispušta tijelo prilikom košenja trave ljude čini sretnima i opuštenima, te može spriječiti demenciju u starijoj dobi.

Fotografija vijesti
Fotografija vijesti (Corbis)
Više o

miris

,

toaletna voda

,

košenje trave

,

livada

Australski znanstvenici nedavno su objavili kako su razvili parfem koji miriši poput ˝svježe pokošene livade˝ te oslobađa od stresa i poboljšava pamćenje. Nakon sedam godina istraživanja, proizveli su parfem koji direktno utječe na moždane stanice, posebice na dijelove odgovorne za emocije i memoriju.

Dr. Nick Lavidis, inače neuroznanstvenik sa Sveučilišta u Queenslandu, došao je na ideju za parfem po imenu Serenascent, nakon odlaska na izlet u šume SAD-a, prije 20 godina. ˝Tri dana u nacionalnom parku Yosemite činila su mi se kao odmor od tri mjeseca˝, objašnjava Lavidis te dodaje: ˝Onda nisam shvaćao da se radilo o kombinaciji dobrih kemikalija koje je otpuštalo borovo drveće, bujna vegetacija i pokošena trava, zbog čega sam se osjećao toliko dobro.˝

˝Godinama kasnije moj susjed komentirao je predivan miris pokošene trave i tako se razvila ova ideja˝, dodaje Lavidis. Tvrdi kako aroma njegovog parfema utječe na amigdalu i hipokampus,  dijelove mozga odgovorne za memoriju i emocije.

˝Ti dijelovi odgovorni su za lučenje hormona stresa, a moj miris to regulira. Postoje dvije vrste stresa. Prvi je akutni i to je u principu dobra vrsta stresa. Drugi je kronični koji je povezan s povišenim krvnim tlakom, gubitkom pamćenja i slabljenjem imunološkog sustava˝, objašnjava Lavidis. Kronični stres oštećuje hipokampus smanjivanjem broja veza među stanicama mozga, što dovodi do gubitka pamćenja.  Studenti koji su radili na projektu razvoja mirisa, otkrili su da su životinje kojima je ponuđen izbjegle takvu vrstu oštećenja.

Miris posjeduje ugodnu aromu svježe pokošene livade ili bujne šume. U proizvodnju kreće sljedeći mjesec, a namjerava ga se uklopiti i u ostale proizvode poput osvježivača zraka, maramica ili odjeće.

27.08.2009. 10:57:47
Novi komentar
nužno
nužno