Višestruko jeftinija od originala
Premda bi u pravilu u automobil trebalo uvijek ugrađivati originalne dijelove, kad su u pitanju stakla, bez problema se može ugraditi zamjensko koje ima sve kvalitete originala, ali bez tvorničkih obilježja
U specijaliziranim servisima za popravak i zamjenu oštećenih stakala na osobnim automobilima, kamionima i autobusima, cijene su zamjenskih vjetrobranskih stakala i do pet puta niže od originala. Paradoksalno je da su izvorni dijelovi od dva do pet puta skuplji, iako se spomenuta stakla izrađuju u istim tvornicama i nema razlike između kopije i originala.
Jedina razlika je u tome što originalni vjetrobran ima posebno obilježje po kojem se vidi da je riječ o izvornom proizvodu, kaže nam Božo Baturina, vlasnik autokuće ‘Lovret’ u Splitu, koja je jedna od najvećih u Hrvatskoj specijalizirana za popravak i ugradnju automobilskih stakala. Takvi servisi imaju na skladištu do 90 posto zamjenskih vjetrobranskih stakala za najveći dio vozila, a da cijeli posao oko zamjene oštećenog vjetrobrana traje sat i pol ili dva.
Ipak, nije uvijek nužno mijenjati vjetrobransko staklo, naročito kod manjih oštećenja izazvanih udarcem kamenčića, što se zimi često događa. ‘Rane’ na vjetrobranu mogu vrlo lako zacijeliti, a najvažnije je kada se tako nešto dogodi doći što prije u servis, najviše pet dana od oštećenja. To je zbog toga da bi se spriječilo nakupljanje prašine i prljavštine u porama nastalim napuknućem. Naime, spašavanje vozačevog stakla obavlja se specijalnim ljepilom i aparatom uz pomoć kojeg se pod pritiskom ubrizgava ljepljiva masa. Kasnije se ona suši i polira a kompletan ‘tretman’ košta oko 150 kuna.
Manji je trošak
U većini slučajeva se spasi između 70 i 80 posto gumenih lajsni, što značajno smanjuje trošak izmjene vjetrobranskog stakla. Premda bi u pravilu u automobil trebalo uvijek ugrađivati originalne dijelove, kad su u pitanju stakla, bez problema se može ugraditi zamjensko koje ima sve kvalitete originala, ali bez tvorničkih obilježja. Razlog više toj tvrdnji je i razlika u cijeni koja je kod originala skuplja, a tada nema puno razmišljanja. Zamjensko staklo u ovom je slučaju - zakon...
Jeftino za Punto
Cijene zamjenskih vjetrobrana kod automobila koje smo izabrali metodom slučajnog odabira kreću se između 400 i 800 kuna. Radi se o Fiat Puntu, Renault Cliju II, Citroënu Xsari, VW Golfu treće i četvrte generacije, Opel Corsi i Vectri, Mercedesu C-klase i Audiju A4. Najjeftinija i neoriginalna vjetrobranska stakla su za Fiat Punto i Renault Clio II a koštaju 402 kune.
Zamjenska ‘šajba’ za Mercedes C-klase (stariji model) košta isto kao i za novu Opel Corsu - 487 kuna.
Za Golf IV treba izdvojiti 695 kuna, a za Vectru treće generacije 770 kuna. Ugradnja zamjenskog vjetrobrana u autokući Lovret u prosjeku košta 350 kuna u što ulazi cijena rada i materijala.
Prilikom usporedbe cijena originala sa zamjenskim dijelovima, uvjerljivo je najveća razlika kod Citroëna Xsare koja je čak pet puta veća. Naime, zamjenski vjetrobran košta 499 kuna, dok originalna ‘šoferšajba’ iznosi gotovo fantastičnih 2591 kunu. Kod Clija II ta je razlika nešto veća od četiri puta (odnos 402 kune naprema 1855 kuna koliko stoji original). Za Punta taj omjer je nešto malo veći od tri puta u korist originala, dok je kod Golfa trojke i četvorke, kao i kod Opel Vectre taj omjer 1:2, naravno u korist originalne izvedbe. Zamjenski vjetrobran Mercedesa C-klase gotovo je četiri puta jeftiniji od izvorne izvedbe (487 naprema 1900 kuna).
Specijalizirani za autobuse
Autokuća Lovret jedna je od dva specijalizirana servisa na području Dalmacije koja obavlja zamjenu oštećenih vjetrobranskih stakala na autobusima, pa čak i onima na kat. Zahvaljujući velikom poslovnom prostoru koji može primiti i najviše autobuse, svi se radovi izvode u zatvorenom prostoru. Kod autobusa, osim ‘šoferšajbi’, Lovret obavlja zamjenu i popravak bočnih i stražnjih stakala. Kod bočnih stakala problem zamagljivanja rješava se rastavljanjem, čišćenjem i ponovnim vraćanjem.
Retrovizor
Nije dobro biti ni sam svoj majstor u slučaju da se s vjetrobranskog stakla odlijepi unutrašnji retrovizor. Upotrebom pogrešnog ljepila čak se može izazvati pucanje vjetrobranskog stakla. Da se tako nešto ne bi dogodilo, potrebno je doći u servis i dvokomponentno ljepilo riješit će sve probleme bez opasnosti za vjetrobransko staklo.
Pažljivo s lajsnama
Prilikom zamjene razbijenog ili oštećenog prednjeg stakla, velika se pažnja posvećuje skidanju gumenih lajsni koje danas više služe kao ukras. Naime, kod nekih japanskih automobila lajsne znaju biti čak skuplje od samog zamjenskog vjetrobrana, pa se maksimalno pazi.
Razgovor RSS komentara novi komentar ↓
Tko garantira da proizvođači fakat uzimaju baš od te tvornice stakla?
Mislim da je to poslovna tajna. Možda su ta stakla i OK, ali kao što je poznato da npr. 1.9tdi uvjetno rečeno, nije isti u Škodi i u Audiju, kako bi mogli biti tako uvjereni da je to staklo tak zakon. Ipak neke rezerve treba uzeti, zar si ti nadzirao proizvodnju da si tako uvjeren?
Danas se dosta toga trpa pod "zamjenski" dio.
Opet, vjerojatno će masa ljudi zbog cijene uzimati ovakva stakla, tako da je u cilju njihove sigurnosti da znaju da ova stakla recimo zadovoljavaju neke recimo europske standarde o sigurnosti i sl. jel'..
tražim vjetrobransko staklo koliko košta . hvala ivo javi me
Novi komentar