Vežite pojaseve, polijećemo...
Želite li voziti kvalitetan i pouzdan automobil totalno drugačiji od drugih, Saab 9-3 karavan pravi je izbor koji istovremeno ima i imidž ekskluzivnosti
Ako se želite istaknuti automobilom koji nitko drugi nema, a da nije skup kao zlato, dolazite do jedinog mogućeg odgovora. Saab 9-3 Sportcombi 1.9 TTID Aero svojom pojavom i imidžem naime spada u statusne automobile koji nisu pretjerano skupi.
U svakom slučaju dovoljno je ekskluzivan da izazove interes slučajnih prolaznika i zavist susjeda... Švedski proizvođač počeo je proizvodnjom izuzetno kvalitetnih zrakoplova koje radi i dan danas. Saab je inače kratica od Svenska Aeroplan Aktiebolaget (Švedsko avionsko dioničko društvo), a uz zrakoplove, proizvodi jedne od najkvalitetnijih automobila na svijetu.
Naglasak na robusnost
Saab je od sredine devedesetih pod upravom General Motorsa, pa se kod modela 9-3 uvelike koriste rješenja iz Opel Vectre, ali s puno nadogradnje od strane švedskih inžinjera s naglaskom na robusnost i poudanost. Saab automobili su oduvijek malo konzervativno dizajnirane karoserije, ali imaju originalna napredna rješenja preuzeta iz aeronautike.
Karavan srednje klase Saab 9-3 SportCombi 1.9 TTiD Aero ima sportske performanse, a tu prije svega mislimo na set-up ovjesa, dok se ispod prednje haube nalazi talijanski dizel motor obujma 1.9 litre. Osnovna verzija 1.9 TiD motora sa 8 ventila ima 120 KS uz 280 Nm, a sa 16 ventila 150 KS (320 Nm). Saabovi stručnjaci su ugradnjom dva turba i većim pritiskom prednabijanja ‘navili’ snagu na čak 180 KS i okretni moment na ogromnih 400 Nm.
Na niskim okretajima pritisak gasa do daske ništa ne donosi, jer je sve do 1800 okretaja motor lijen i trom. Prelaskom 1800 okretaja budi se prvi turbo punjač i motor vuče izuzetno brzo i eksplozivno. Iznad 3000 okretaja drugi turbo nastavlja svoj posao i kazaljka se izuzetno brzo ‚zakuca’ duboko u crveno područje oko 5200 okretaja.
Ručni mjenjač sa šest stupnjeva odlično se nadovezuje na karakteristike motora, dok su prijenosni omjeri odlično prepračunati. Vozaču ne smeta nešto duži hod ručice mjenjača, jer se sve obavlja precizno i konkretno. Kada turbine počnu puhati, motor naprosto pršti snagom i momentom, pa u tom trenutku vozač treba dobro držati upravljač, jer ovjes kao da nije dovoljno krut i čvrst za veliki okretni moment.
TEHNIČKE KARAKTERISTIKEMOTOR: 4-cilindrični, dizelski, DOCH 16V;
OBUJAM: 1910 ccm;
SNAGA: 180 KS;
OKRETNI MOMENT: 400 Nm;
DIMENZIJE: 4670 x 1800 x 1500 mm;
MJENJAČ: ručni, 6 brzina;
UBRZANJE (od 0 do 100 km/h): 8,7 s;
NAJVEĆA BRZINA: 220 km/h;
POTROŠNJA: 7,7/4,7/5,8 l na 100 km;
PRTLJAŽNIK: 420/1285;
CIJENA: 43.500 EURA
Prekidač Night Panel
Stoga vuče lijevo-desno, što vozač mora brzo korigirati upravljačem i hvatati smjer ceste, ili u krajnjem slučaju malo oduzeti nogu s gasa. Motor malo grubo reagira pri naglom ubrzanju i trebalo bi malo čvršći prednji ovjes. Testirani Saab ima sportske perfromanse, ubrza do stotke za samo 8,7 s i potegne do najveće brzine 220 km/h.
Unutrašnjost je klasična i pomalo staromodna, ali originalnog oblika. Manja je od konkurencije, a vozač se osjeća kao u kokpitu aviona. Uostalom, ‚letačko’ razmišljanje uočljivo je na svakom koraku. Primjer tome je prekidač Night Panel, funkcija kojom se ugase svi instrumenti, osim pokazivača brzine kretanja.
Na prednjim sjedalima mjesta ima u obilju, ali straga nema previše prostora za noge. Vidljivost s vozačkog mjesta ograničena je masivnim stražnjim nosačima i parking senzori su velika pomoć. Nije nam se dopala poluga ručne kočnice kojom smo si odmah uspjeli pričepiti prst, premda ima efektan oblik.
Užitak ga je voziti
Saab nudi agresivnost i elitnost, a istovremeno ga je užitak voziti. Upravljač je precizan, disk kočnice su vrlo dobre, a ovjes pruža kompromis stabilnosti i udobnosti. Bez napora se postižu visoki brzinski prosjeci uz povoljno nisku potrošnju goriva od 6 do 8 litara.
Cijena testiranog automobila je 43.500 eura što možemo ocijeniti kao vrlo povoljno.
Novi komentar