« Ekosfera
objavljeno prije 16 godina i 4 mjeseca
kao na zapadu

Velika Gorica dobila novi sustav gospodarenja otpadom

Konačno će se plaćati po volumenu otpada i tako poticati reciklaža i ekološka svjesnost

Fotografija vijesti
Fotografija vijesti (Srđan Vračić/CROPIX)
Više o

Zagreb

,

otpad

,

Velika Gorica

,

gospodarenje otpadom

U Gradu Velikoj Gorici od danas je na snazi novi sustav gospodarenja otpadom, po kojem građani odvoz komunalnog otpada plaćaju prema sakupljenoj količini (volumenu posude), a ne više prema kvadratu stambenog ili poslovnog prostora.

Smatraju da je takav sistem pravedniji i da će motivirati građane na smanjenje količine komunalnog otpada te na reciklažu. Na internetskoj stranici gradske tvrtke VG Čistoća navodi se da svaki objekt individualnog stanovanja kao i svaki poslovni subjekt mora imati minimalno jednu posudu zapremine 120 litara, a eventualni, povremeni višak otpada može odložiti u plastičnu vrećicu zapremine 80 litara, s logotipom VG Čistoće.

Naglašavaju da se neće odvoziti otpad odložen u posude koje nisu označene logotipom društva VG Čistoća i opremljene jedinstvenom identifikacijskom oznakom, kao i u vrećice koje nisu označene njihovim logotipom te u posudu na kojoj nije zatvoren poklopac.

Građani Velike Gorice kojima nije dovoljna posuda od 120 litara, trebaju obavijestiti VG Čistoću kako bi im osigurali veću posudu, od 240 litara ili 1.100 litara.

Na posudi za odlaganje komunalnog otpada otisnuta je neizbrisiva oznaka isporučitelja usluga i jedinstvena identifikacijska oznaka. Posude će biti čipirane i točno će se znati čije su.

Građani koji žive u zgradama imat će čipirane posude od 120 ili 240 litara, ili kontejnere od 1.100 litara, a iznos njihovih računa dobit će se tako da se cijena po posudi ili kontejneru, ovisno o odvozu otpada, podijeli s brojem ljudi u jednoj zgradi.

Popust za novi obračun imat će korisnici socijalne pomoći, članovi kućanstva stariji od 60 godina, samci i oni koji u obiteljskim kućama žive najviše tri mjeseca godišnje.

Ako vlasnik ne iznese kantu neće se u računu teretiti, jer je namjera da se naplati usluga stvarno odvezenog komunalnog otpada.
Marko Melčić

Direktor Čistoće, podružnice Zagrebačkog holdinga Marko Melčić za Hinu je izjavio da će Gradu Zagrebu za razvoj sustava po kojem će građani plaćati otpad po stvarno odvezenoj količini trebati oko godinu dana. Naveo je da će taj sustav uključivati upravljanje flotom kamiona, pomoću GPS uređaja, satelitsko i kompjutersko, a kante će imati mikročipove. Kamion će vidjeti je li kanta iznesena i spremna za pražnjenje i ti će podatci ići u bazu, a evidentirat će se i kad se kanta isprazni i to će u računu teretiti vlasnika. Ako vlasnik ne iznese kantu neće se u računu teretiti, jer je namjera da se naplati usluga stvarno odvezenog komunalnog otpada, rekao je Melčić.

Istaknuo je da se radi na tome da svi Zagrepčani dobiju kante za sakupljanje otpada, odnosno da više ne moraju koristiti vrećice. Rekao je da je raspisan javni natječaj za kupnju 25 specijalnih vozila s ekološkim karakteristikama koji će omogućiti da se stanovnici svih dijelova grada koriste kantama.

Melčić je istaknuo da se priprema i projekt odvojenog prikupljanja bio-otpada, a u ranoj fazi je i projekt uklanjanja pasjeg izmeta. Također se planira da svaka od 17 gradskih četvrti ima reciklažno dvorište za prikupljanje glomaznog otpada, a to će se unijeti i u GUP, rekao je Melčić. (HINA)

01.10.2008. 17:18:20
Novi komentar
nužno
nužno