« Biznis
objavljeno prije 12 godina i 1 mjesec
PROBLEMI

Steviji osvajanje globalnog tržišta ipak ne teče glatko

Visoka cijena, problemi s plasmanom i snažni okus koji je mnogima previše intenzivan stoje na putu ovom prirodnom sladilu do globalne slave

Fotografija vijesti
Više o

prirodni zaslađivač

,

stevia u hrvatskoj

,

stevija

Unatoč tomu što je postigao slavu kao zdrava alternativa šećeru, prirodni zaslađivač stevija suočava se s brojnim problemima u snažnijem proboju na globalno tržište.

U dvije godine biljka stevija koju stoljećima koriste paragvajski Guarani indijanci postala je iznimno popularna nakon što su ju u svoje proizvode uključile tvrtke poput Coca-Cole ili Danonea. Ohrabreni nepovjerenjem potrošača prema umjetnim sladilima i njihovim zahtjevima za prirodnim proizvodima, okrenuli su se ekstraktu stevije koji je 300 puta slađi od šećerne repe ili trske.

No u tome su se suočili s nekoliko problema, od cijene proizvodnje koja je puno viša u odnosu na umjetna sladila poput aspartama ili saharina, preko snažnog okusa koji u ustima ostavlja taj zaslađivač a koji mnogi uspoređuju s okusom sladića, do problema u predstavljanju proizvoda kao prirodnog na nekim tržištima u Europskoj uniji zbog tehnologije proizvodnje.

Kako bi ublažili okus stevije proizvođači koji ga koriste još ga u dijelu proizvoda miješaju sa šećerom, a mljekarska industrija Danone, koja je na tržište izbacila stevija jogurt, traga za preradom recepture nakon što se suočila s nezadovoljstvom dijela potrošača.

"Tražimo rješenje da izbacimo taj 'sladićasti' okus iz stevije no to nije lako", kaže Marilise Marcantonio, direktorica komunikacija u Danone Fresh Products.

Stručnjaci ističu i da postupak ekstrakcije sladila iz stevije uz pomoć alkohola umjesto vode dovodi u pitanje mogućnost da se reklamira kao prirodni proizvod.

Poslovni svijet trenutno pomno prati francusko tržište na kojem je stevija dobila zeleno svjetlo krajem 2009. godine a u EU prolaz je dobila tek u studenome 2011. godine.

U Francuskoj je na tržištu u raznim pićima, jogurtima i džemovima te kao zaslađivač u obliku tableta i neki su od tih proizvoda zabilježili rekordni skok u prodaji.

"To je revolucija. U dvije godine stevija je okrenula tržište zaslađivača naglavačke", kaže Olivier Badinand, direktor marketinga za Europu u Merisantu koji proizvodi Canderel, umjetno sladilo u tableticama koje je izbilo na prvo mjesto u Francuskoj.

24.05.2012. 13:13:00
Novi komentar
nužno
nužno