Steviji osvajanje globalnog tržišta ipak ne teče glatko
Visoka cijena, problemi s plasmanom i snažni okus koji je mnogima previše intenzivan stoje na putu ovom prirodnom sladilu do globalne slave
Unatoč tomu što je postigao slavu kao zdrava alternativa šećeru, prirodni zaslađivač stevija suočava se s brojnim problemima u snažnijem proboju na globalno tržište.
U dvije godine biljka stevija koju stoljećima koriste paragvajski Guarani indijanci postala je iznimno popularna nakon što su ju u svoje proizvode uključile tvrtke poput Coca-Cole ili Danonea. Ohrabreni nepovjerenjem potrošača prema umjetnim sladilima i njihovim zahtjevima za prirodnim proizvodima, okrenuli su se ekstraktu stevije koji je 300 puta slađi od šećerne repe ili trske.
No u tome su se suočili s nekoliko problema, od cijene proizvodnje koja je puno viša u odnosu na umjetna sladila poput aspartama ili saharina, preko snažnog okusa koji u ustima ostavlja taj zaslađivač a koji mnogi uspoređuju s okusom sladića, do problema u predstavljanju proizvoda kao prirodnog na nekim tržištima u Europskoj uniji zbog tehnologije proizvodnje.
Kako bi ublažili okus stevije proizvođači koji ga koriste još ga u dijelu proizvoda miješaju sa šećerom, a mljekarska industrija Danone, koja je na tržište izbacila stevija jogurt, traga za preradom recepture nakon što se suočila s nezadovoljstvom dijela potrošača.
"Tražimo rješenje da izbacimo taj 'sladićasti' okus iz stevije no to nije lako", kaže Marilise Marcantonio, direktorica komunikacija u Danone Fresh Products.
Stručnjaci ističu i da postupak ekstrakcije sladila iz stevije uz pomoć alkohola umjesto vode dovodi u pitanje mogućnost da se reklamira kao prirodni proizvod.
Poslovni svijet trenutno pomno prati francusko tržište na kojem je stevija dobila zeleno svjetlo krajem 2009. godine a u EU prolaz je dobila tek u studenome 2011. godine.
U Francuskoj je na tržištu u raznim pićima, jogurtima i džemovima te kao zaslađivač u obliku tableta i neki su od tih proizvoda zabilježili rekordni skok u prodaji.
"To je revolucija. U dvije godine stevija je okrenula tržište zaslađivača naglavačke", kaže Olivier Badinand, direktor marketinga za Europu u Merisantu koji proizvodi Canderel, umjetno sladilo u tableticama koje je izbilo na prvo mjesto u Francuskoj.
Novi komentar