Španjolska zavodnica obara kvalitetom
Nova Ibiza kupce će osvojiti visokom kvalitetom izrade i atraktivnim dizajnom, što je dopunjeno već dobro znanom i provjerenom izdržljivom mehanikom
Seat Ibiza je uvjerljivo najpopularniji model automobila španjolskog proizvođača. Svježe predstavljena nova, četvrta generacija Ibize ispočetka je u prodaji kao kombi-limuzina sa petora vrata. U planu je i nova trodjelna karoserijska izvedba, kao i karavan Ibiza. Nova Ibiza trebala bi ojačati položaj Seata na tržištu i postaviti ga kao vodeću marku u ovoj klasi.
Čak 45 posto prodaje svih Seata na svijetu odnosi se na model Ibize, što dovoljno govori koliko je ovaj model od velike važnosti za Španjolce i njihovog vlasnika, njemački Volkswagen. Ibiza ima novu platformu koju je VW grupa razvila za ovaj segment, a potpuno istu će koristiti i novi VW Polo.
Sportska silueta
Najvažniji rezultat je poboljšanje kvalitete, koja je postigla najvišu razinu na novoj Ibizi. Posebna pažnja pridavala se detaljima i vanjskom dizajnu, kao i u unutrašnjosti automobila. Izvana, razvijen je novi koncept - ‘dizajn strijele’, u kojem niži položaj prednjih svjetala i rešetke hladnjaka automobilu daje sportsku, snažniju siluetu.
Novu Ibizu je dizajnirao direktor dizajna Luc Donckerwolke, koji je u Seatu od 2005. godine, a prije toga je radio za Lamborghini. Seat navodi da je nova Ibiza veća od stare. Prtljažnik je obujma 292 litre ( plus 25 litara), a nova Seat Ibiza ima tzv. ‘Agile Chassis’ sa širim tragom kotača (sprijeda +30, straga +33 mm), što osigurava veću stabilnost i sportskiji način vožnje.
TEHNIČKE KARAKTERISTIKEMOTOR: četverocilindrični, benzinski, 16V;
OBUJAM: 1390 ccm;
SNAGA: 85 KS;
OKRETNI MOMENT: 132 Nm;
DIMENZIJE: 4052 x 1693 x 1450 mm;
MJENJAČ: ručni, 5 brzina;
UBRZANJE (od 0 do 100 km/h): 12,2 s;
NAJVEĆA BRZINA: 175 km/h;
POTROŠNJA: 8,2/5,1/6,2 l na 100 km;
PRTLJAŽNIK: 292 l;
CIJENA: 15.065 EURA
Među najužima u klasi
Ibiza je dugačka 4,052 metra, što je 7 cm više od prethodnog modela, a međuosovinski razmak je veći za 9 cm. Nudi više prostora u unutrašnjosti, a osobito ima više mjesta za noge putnika na stražnjim sjedalima. Već smo naučeni da je svaki nasljednik veći barem za pola broja od svog prethodnika. Tako je i Ibiza porasla, ali u širinu nedovoljno, pa je među najužima u klasi.
Naš je utisak da je Seat propustio šansu Ibizu napraviti još malo većom, jer dojam putnika u unutrašnjosti jest veća skučenost u odnosu na konkurenciju. Tome doprinosi isturena i zaobljena instrumentna ploča koja ‘krade’ optički prostor ispred vozača i suvozača. Ipak, po širini nam se čini ipak da bi par centimetara šire bilo puno komotnije. Pri stavljanju ključa u kontakt bravu s desne strane stupa upravljača, tijelo širokog i dugačkog ključa ostavlja premalo mjesta za ruku do ispupčenja središnje konzole.
Valja kazati kako pri okretanju ključa šaka struže o plastiku. Ibiza nas je iznenadila crvenim LED, a ne LCD ekranom, rješenju koje je bilo nekad popularno američkim automobilima, ali se u europskim zadržalo vrlo kratko. Crveno svjetlo ekrana za ventilaciju i ekrana za radio komade je ugodno, a po sunčanom vremenu jako je velika refleksija na oba ekrana što ga čini teško čitljivim.
Dopao nam se vanjski dizajn koji je moderan i svjež. Seat je pažljivo odabrao materijale od kojih je napravljena prednja armatura i poboljšao razvoj materijala koji su sada puno otporniji na ogrebotine i jednostavniji za održavanje i čišćenje. Općenito, vizualni dojam puno je snažniji nego kod prethodne Ibize.
Troši 6,5 litara
Testirali smo Seat Ibizu 1,4i 16V Sport koja je motorom u sredini benzinske ponude, a sportskim paketom opreme na samom vrhu. Motor sasvim sigurno nije sportski, ali za brzu svakodnevnu vožnju bit će u svakom slučaju sasvim dostatan. Upravljač od prve sjeda vozaču u ruke i omogućava odličan kontakt s podlogom kotača. Okreće se s toliko otpora da nije ni težak, ni prelagan.
Stabilnost Ibize je značajno veća, što uz promjene na ovjesu doprinose i ‘šminkerski’ 16 colski aluminijski naplaci (serija u opremi Sport). Zbog visoke stabilnosti testni primjerak se jako dugo ponašao neutralno. Kod ekstremno velike brzine prije su u zavoju na lošem asfaltu poskočili stražnji kotači nego što su prednji kotači prosklizali.
Za oštriju i nabrijanu vožnju trebalo bi posegnuti za većim benzinskim FSI 1,6 (105 KS) motorom sa DSG mjenjačem sa 7 stupnjeva prijenosa koji će na hrvatskom tržištu biti dostupan u prvoj polovici 2009. godine. Solidne performanse Ibize 1.4i prati i više nego povoljna prosječna potrošnja goriva od 6,5 l/100km tijekom cijelog testa, a vozili smo se u svim uvjetima - suncu, kiši, autocesti i po gradu.
Testirani primjerak Seata Ibize 1,4i 16V (85 KS) Sport košta 15.065 eura.
Veliki korak naprijed
Po pitanju kvalitete izrade i korištenih materijala nova Ibiza predstavlja velik korak naprijed za Seat. To je jedan od detalja koji će sasvim sigurno privući nove kupce. Unutrašnjost i sam kokpit je pregledan, ergonomičan i lak za korištenje. Kokpit i trokraki upravljač moderno su oblikovani u dvobojnoj armaturi. Malo trokutasto staklo u prednjem nosaču krova nema praktične uloge, tu je samo zbog estetike vanjskog dizajna karoserije.
Dizajn ispred praktičnosti
Porast centimetara najmanje je donio putnicima na stražnjoj klupi. Po širini Ibiza je među najužima u klasi i to putnici osjete. Premda su stražnja bočna vrata dosta velika, imaju čudan oblik, a otvor za ulazak je relativno malen. Maleno trokutasto staklo u stražnjem nosaču krova lijepo upotpunjuje dizajn linije karoserije (to mu je i jedini zadatak), ali mi bismo ga na tom mjestu radije zamijenili za veći otvor vrata što bi olakšalo ulazak putnika.
Kultiviran i štedljiv motor
Srednji u benzinskoj ponudi je 1.4-litarski četverocilindrični motor sa 16 ventila i multi-point (pojedinačno) ubrizgavanje goriva. Razvija snagu 85 KS i najveći okretni moment mu je 132 Nm pri 3.800 o/min. Motor stvara savršenu ravnotežu između performansi, potrošnje i emisije. Emisija CO2 iznosi 149 g/km i zadovoljava stroge EU4 norme ispušnih plinova. Tijekom testa prosječna potrošnja goriva se kretala oko povoljnih 6,5 l/100km.
Prava mjera
Najprodavaniji model nove Ibize u Hrvatskoj biti će sasvim sigurno testirani model Ibiza 1.4 s benzinskim motorom. Većina kupaca opredijelit će se za osnovni paket opreme čija se cijena kreće već od 11.435 eura. Testirani primjerak automobila Seat Ibiza 1,4i 16V (85 KS) Sport košta 15.065 eura, što je, s obzirom na ponuđeno, još prihvatljiv iznos.
Novi komentar