Sony ukida 8.000 radnih mjesta
U okviru smanjena troškova za čak 1,1 milijardu dolara
Japanski div elektroničke industrije Sony u utorak je objavio da će otpustiti oko četiri posto radne snage, smanjiti ulaganja te se povući iz određenih poslovnih operacija, u okviru programa smanjenja troškova za 1,1 milijardu dolara u posrnulom dijelu poslovanja s elektronikom.
Ukidanje 8.000 radnih mjesta, najveće koje je od početka financijske krize najavila neka azijska tvrtka, a i ostale mjere restrukturiranja naglašavaju teškoće s kojima se suočava Sony.
Kompanija cilja smanjiti ulaganja u posrnuli dio poslovanja s elektronikom u idućoj poslovnoj godini koja započinje u travnju 2009., i to za 30 posto u odnosu na ranije poslovne planove.
Analitičari tvrde - premalo
No, analitičari nisu sigurni da će navedene mjere biti dovoljne za Sony, koji u svijetu broji oko 186 tisuća zaposlenih u širokom rasponu poslovnih operacija, od onih povezanih s filmskom produkcijom do video igrica.
"Brojke se čine visoke, no navedeni otkazi zaposlenika neće biti dovoljni. Sonyjevo nijedno temeljno poslovanje ne donosi stabilnu dobit", tumači Katsuhiko Mori, fond menadžer u Daiwa SB Investmentsu.
Novo restrukturiranje predstavlja veći udarac za izvršnog direktora Howarda Stringera koji je, činilo se, osovio na noge taj konglomerat elektroničke i industrije zabave radikalnim mjerama preustroja koje je poduzeo od stupanja na čelnu dužnost u 2005.
Blagdanska slaba kupovina
Sonyja kao i njegove rivale Samsung, Panasonic i gotove sve ostale velike proizvođače potrošačkih roba, stoga očekuje slaba sezona prodaje tijekom nadolazećih blagdana budući da je financijska kriza prerasla u raširenu recesiju koja je već zahvatila SAD, dijelove Europe i domaće tržište u Japanu.
Taj proizvođač flat TV-a Bravia i igraćih video konzola Playstation 3 već je u listopadu, kada je više nego prepolovio prognoze godišnje operativne dobiti, objavio da će biti primoran zatvoriti neke tvornice, smanjiti kapitalnu potrošnju i otpustiti radnike.
Sonyja, kao i ostale japanske proizvođače, uvelike pogađa i oštar rast jena koji nagriza vrijednost dobiti i umanjuje konkurentnost njegovih proizvoda na inozemnim tržištima. (hina/metro-portal)
Novi komentar