Oštre kritike za nova pravila privatnosti na Facebooku
Kritičari se boje da će korisnici sada na svojim profilima otkrivati još više osobnih informacija
Stručnjaci za zaštitu privatnosti jako su razočarani najnovijim promjenama pravila privatnosti koje su uvedene početkom tjedna, piše AFP.
"Te takozvane promjene koje su trebale pridonijeti privatnosti zapravo čine upravo suprotno", rekla je Nicole Ozer koja radi za Američku uniju civilnih sloboda (ACLU).
"Odlično je što se 350 milijuna korisnika potiče na razmišljanje o privatnosti, ali time što im se daje više mogućnosti da samostalno kontroliraju što žele podijeliti, a što zadržati za sebe, zapravo korisnici imaju više posla na kojeg nisu spremni", objašnjava Ozer.
Naime, ljudi se na Facebooku žele zabaviti, kontaktirati s prijateljima, a ne proučavati pravila i namještati postavke privatnosti za svaki svoj potez. Njihova bi zaštita stoga trebala dolaziti odozgo, a ne bi smjela biti prepuštena svakome zasebno, poručuju iz Fondacije za zaštitu elektroničkih prava.
Vlasnici Facebooka opovrgavaju njihove optužbe. Smatraju da su promjene veliki iskorak i da je riječ o jednoj od najvažnijih promjena uvedenih na toj društvenoj mreži uopće. Nadalje, naglasili su da ljudi na Facebook dolaze kako bi se povezali, a ne skrivali.
Nove postavke privatnosti traže od korisnika da za svaku svoju aktivnost, dodavanje slika i osobnih informacija na mreži odrede s kime ju žele dijeliti. Kritičari smatraju da su te opcije dizajnirane upravo kako bi poticale korisnike na što manje restriktivnih mjera.
Prije navedenih promjena, korisnici su imali mogućnost da privatnima zadrže sve informacije osim vlastitog imena i mreža kojima pripadaju. Ta kategorija je sada proširena na sliku u profilu, imena prijatelja, mjesto stanovanja, spol i stranica čiji su korisnici fanovi.
"Sučelje koje vodi kroz namještanje novih postavki, preporučuje korisnicima da dijele što više informacija, a ne da podatke zadrže za sebe i najuže prijatelje. Ukoliko postavke namjeste neoprezno i brzopleto, imat će znatno manje privatnosti nego do sada", tvrdi Ozer.
Preko 20 milijuna korisnika koristilo je nove postavke do srijede u ponoć. Polovica ih se odlučila na samostalnu kontrolu privatnosti, dok su preostali korisnici slijedili zadane postavke.
Novi komentar