« Ekosfera
objavljeno prije 15 godina i 5 mjeseci
pogon budućnosti

Motorima s unutarnjim izgaranjem napokon odzvonilo?

Schoell Cycle motor mogao bi izazvati novu industrijsku revoluciju

Fotografija vijesti
Fotografija vijesti (Cropix)
Više o

autoplin

,

vodikove gorive ćelije

,

hibridni motori

,

ekološko gorivo

U vrijeme kad cijena nafte određuje stabilnost svjetskih ekonomija, logično je zapitati se zašto se nije predvidjelo da ćemo postati ovisni o potrošivim materijalima i vlastitoj tehnologiji, te koliko će naša nepromišljenost utjecati na život i budućnost planeta.

Ili, ako se već sve to predvidjelo, zašto se ništa nije poduzelo?

Priča oko motora s unutarnjim izgaranjem (MUI) svima je poznata. Efikasnosti se nema što prigovoriti, ali problem je što zagađuju okoliš jer u njih unosimo gorivo, a ono što ispuštaju svakako nije povoljno za okoliš.

Problem kod MUI-a je taj što gorivo prilikom izbacivanja iz cilindara nije sagorilo u potpunosti već taj proces nastavlja i van cilindara. Tako štetni plinovi izlaze u atmosferu u većim količinama. Pored toga, spomenimo i geo-političke tenzije zbog nedostatka nafte i njenih derivata.

Nažalost, ono što se nije spriječilo sada se mora liječiti.

Jedno od potencijalnih rješenja dolazi iz tvtke Cyclone Power Technologies iz Pompano Beacha s Floride. Naime, stručni tim ljudi ove tvrtke dizajnirao je motor s vanjskim izgaranjem (MVI) koji bi zaista mogao promijeniti ono što se krije ispod hauba naših vozila.

Radi se o Schoell Cycle motoru koji stvara mehaničku energiju zagrijavanjem i hlađenjem vode u zatvorenom  kružnom klipnom sustavu. To je ustvari suvremeni oblik parnog stroja, a naziv je dobio po Harryu Schoellu, svojem izumitelju i izvršnom direktoru tvtrke Cyclone.

Njihov motor navodno je moguće prilagoditi svim oblicima upotrebe-za male strojeve poput kosilice pa sve do lokomotiva, može se napraviti u svim veličinama i sl. Motor se može pogoniti gotovo na bilo koje gorivo, a uz određene prilagodbe može koristiti i toplinu ili pak fokusiranu sunčevu energiju kao pogonsko sredstvo.

I već postoji komercijanli interes. Tako na primjer jedna tvrtka iz Virginie želi upotrebljavati motor za sagorjevanje otpadnog ulja, druga pak tvrtka želi primijeniti njegovu sposobnost iskorištavanja viška toplotne energije, u Španjolskoj bi htjeli kombinirati motor s raznim solarnim aplikacijama.

Čak i vojska želi ovaj motor za svojeg robota (takozvani EATR) koji "konzumira" vegetaciju koja mu se nađe na putu.

27.08.2009. 09:49:24
Novi komentar
nužno
nužno