« Ekosfera
objavljeno prije 13 godina i 8 mjeseci
PRLJAVI PODACI

Koliko struje trošimo na Facebook?

VIDEO - Slanjem mailova, surfanjem i korištenjem društvenih mreža trošimo energiju koje nismo ni svjesni

Greenpeace
Greenpeace (YouTube)
Više o

Greenpeace

,

potrošnja struje

,

Facebook

,

zelena energija

,

server

Usluge na internetu kojima se svakodnevno služimo troše ogromne količine energije. Greenpeace je nedavno objavio istraživanje "How dirty is your data?" u kojem analizira potrošnju energije deset najvećih IT kompanija. Rezultati su porazni - Google, Microsoft, Apple, Amazon, Facebook, Yahoo! i IBM ne brinu previše za okoliš i ekološku održivost.

Facebook tako svoje servere drži u Sjevernoj Karolini koja daje porezne olakšice na struju iz elektrana na ugljen. U neposrednoj blizini smjestili su se i serveri Googlea i Applea, iako Google posljednjih godina razvija imidž zelene kompanije.

>>Facebook će plaćati gledanje reklama>>

Naime, Google je investirao nekoliko milijuna dolara u vjetroelektrane, ali ne želi otkriti točan broj svojih servera koji će biti spojeni na čistu, odnosno prljavu energiju, što je zapravo ključno pitanje.

Upravo zbog manjka važnih informacija, gotovo je nemoguće izračunati karbonski otisak kojeg čovječanstvo ostavlja slanjem e-mailova, online shoppingom, gledanjem videa i korištenjem društvenih mreža. Greenpeace procjenjuje da u SAD-u tri posto ukupne godišnje potrošnje energije otpada na tzv. parkove sa serverima.

U to nije uračunata struja za telekomunikacijske usluge kao ni za krajnje uređaje putem kojih koristimo internetske usluge. Na svjetskoj razini u servere "teče" oko 1,5-2% energije, a očekuje se da će se brojka do 2020. utrostručiti.

>>Promijenite šifru na Facebooku zbog nesigurnih aplikacija>>

Iako se istraživanje temelji na klimavim podacima jer uključuje niz procjena, iz Greenpeacea naglašavaju da u prvom planu nisu brojke nego buđenje svijesti. "Informacije su nam danas u svakom trenutku dostupne a tek se očekuje boom pohranjivanja podataka u oblaku.

Naš digitalni život troši ogromne količine energije", poručuju iz Greenpeacea koji je još prošle godine pokrenuo kampanju za čistu energiju na Facebooku. 

Zanimljiv spot "Facebook: Unfriend Coal" apelira na Marka Zuckerberga da prestane koristiti prljavu i jeftinu energiju iz ugljena. Rezultati su zasad razočaravajući.

Video je pogledalo manje od pola milijuna ljudi (što Justin Bieber skupi u jedno popodne), a serveri Facebooka još uvijek stoje u ogromnim bezličnim dvoranama usred ničega i gutaju struju 24 sata na dan.

13.05.2011. 22:20:00
Novi komentar
nužno
nužno