Kako strast za modom inspirira modno osviještene putnike iz Hrvatske
Odmor je vrijeme tijekom kojeg brige ostavljamo kod kuće, mičemo se od svih poteškoća i prepuštamo potpuno novom okruženju
Putovanje i moda savršena su kombinacija i skoro polovica putnika iz Hrvatske slaže se da je iznimno važno da se na putovanju predstave u najboljem izdanju (48%). Bilo da je naglasak na funkcionalnosti ili na modi, odjeća za godišnji odmor važan je dio svakog putovanja, od planiranja i pakiranja do samog putovanja.
Booking.com, vodeća svjetska tvrtka za povezivanje putnika s najvećim izborom nevjerojatnih smještajnih objekata, podržava sveobuhvatnu narav putovanja kao i moć da inspiriraju naš način života, uključujući i iskustva koja utječu na naš modni stil, samopouzdanje i modne odabire tijekom putovanja.
Istraživanje koje je tvrtka provela među 21.500 globalnih putnika iz 29 zemalja, među kojima su i ispitanici iz Hrvatske, otkriva kako moda utječe na putovanja i samopouzdanje, kao i na modne izbore, ne samo tijekom putovanja već i nakon povratka kući.
Izgledajte dobro, osjećajte se odlično
Odmor je vrijeme tijekom kojeg brige ostavljamo kod kuće, mičemo se od svih poteškoća i prepuštamo potpuno novom okruženju. Stoga uopće ne čudi što jedan od četiri (27%) putnika iz Hrvatske osjeća veće samopouzdanje na putovanju nego kod kuće. Odjeća na putovanju igra vrlo važnu ulogu, pri čemu jedan od tri putnika iz Hrvatske svoju odjeću za odmor smatra tajnom za samopouzdanje tijekom putovanja (29%).
Podaci istraživanja također otkrivaju kako je glavni razlog samopouzdanja za putnike iz Hrvatske boravak s ljudima s kojima se osjećaju ugodno, poput prijatelja i obitelji (72%). S druge strane, loš odabir odjeće može uništiti samopouzdanje putnika, pri čemu je jedan od glavnih razloga iz kojeg putnici osjećaju manjak samopouzdanja tijekom putovanja činjenica što su odabrali odjeću koja je više funkcionalna, a manje u skladu s modnim trendovima.
Osim samopouzdanja, odabir odjeće za putovanje može utjecati na svakodnevno raspoloženje na samom putovanju. Na pitanje kako odabir stila odijevanja utječe na nas, glavne tri emocije koje su putnici iz Hrvatske naveli su ugodnost (64%), opuštenost (64%) i sloboda (57%). Štoviše, podaci ukazuju na to da utjecaj modnog stila traje i puno dulje od samog putovanja, pri čemu gotovo polovica putnika iz Hrvatske (47%) bude inspirirana za promjenu vlastitog stila nakon povratka kući.
Poticaj za odabir stila
Svakom putovanju često predstoji vrlo stresna priprema koja uključuje istraživanje, planiranje i pakiranje. Gotovo polovica putnika iz Hrvatske slaže se da je iznimno važno da na putovanju izgledaju odlično (48%). Jednako vrijedi i za najbolju odjevnu kombinaciju za fotografije s ciljem objave na društvenim mrežama (28%). Zapravo je jedan od 10 (9%) putnika iz Hrvatske toliko fokusirano na izgled tijekom putovanja da bi radije potrošili novac na novi komad odjeće nego na neku aktivnost.
Prilikom planiranja što će odjenuti na putovanju, putnici iz Hrvatske uglavnom pronalaze inspiraciju kod prijatelja (71%), članova obitelji (62%), na TV programima (40%) te kod modnih i stilskih influencera (28%), tražeći savjete o tome što nikako ne bi trebali izostaviti iz toliko važnog kovčega s odjećom za putovanje. No, postoje i neki aspekti putovanja koji mogu potaknuti pravu stilsku revoluciju:
-
Aspekti putovanja koji mogu potaknuti stilsku revoluciju putnika iz Hrvatske
59% ih navodi raznolikost i stil odjeće dostupan u lokalnim trgovinama i tržnicama
42% ih uživa u bojama koje vide
34% ih pronalazi inspiraciju u lokalnoj kulturi
32% ih je pod utjecajem stila odijevanja osoba na destinaciji
24% ih pronalazi inspiraciju u krajoliku
21% ih je pod utjecajem suputnika i onoga što nose drugi putnici
Malo zdrave konkurencije može poslužiti kao poticaj da se ljepše obučete jer jedan od pet putnika iz Hrvatske (18%) ima želju da se obuče bolje od suputnika, što može utjecati na to što će spakirati.
Popularni modni dizajner i ambasador Booking.com-a, Christian Cowan, dijeli svoje tajne vezane uz modni stil: „Nije nimalo čudno što sve ono što vidimo na odmoru poželimo nositi i kad smo kod kuće. Dok smo kod kuće, priviknemo se na određeni način odijevanja, ali na putovanju, naši se vidici šire i otvoreni smo za nove mogućnosti kad je riječ o modnom stilu, materijalima i bojama. Lokalni stanovnici najbolji su izvor inspiracije. Otkrivanjem lokalnih modnih stilova i preuzimanjem novog izgleda nakon povratka kući osjećamo se kao nova osoba, bilo da je riječ samo o novoj frizuri, odjevnoj kombinaciji s nešto odvažnijim bojama ili marami s nekim upečatljivim lokalnim motivom."
Putovanje izvan vlastite zone komfora
Kad je riječ o stilu, putnici se ne boje izaći iz svoje zone komfora dok su na putovanju, isprobati nove i drukčije odjevne kombinacije koje otkrivaju skrivene elemente osobnosti. Jedan od pet (16%) putnika iz Hrvatske kaže da je njihova odjeća na putovanju vedrija i šarenija od svakodnevne odjeće, a više od četvrtine putnika iz Hrvatske (26%) odlučuje se za nešto odvažnije kombinacije na putovanju. Manji dio putnika iz Hrvatske (16%) kaže da su rezerviraniji ili povučeni na putovanju. Na putovanjima se također otkrivaju stilovi koji se nose samo na putovanju, ali ne i kod kuće:
Stil |
Postotak putnika iz Hrvatske koji bi nosili nešto od navedenog na putovanju, ali ne i kod kuće |
Oskudna odjeća (kratke hlačice, haljine i suknje) |
40% |
Udobna obuća |
32% |
Ogromne sunčane naočale - što veće to bolje! |
23% |
Veliki šeširi |
23% |
Odjeća od prozirne tkanine |
22% |
Odvažni kupaći kostimi |
17% |
Neobuzdana brada |
14% |
Christian Cowan dodaje: „Putovanje je idealno vrijeme za eksperimentiranje s novim modnim stilovima jer vam okruženje često dozvoljava da budete odvažni i pustolovni kad je riječ o natpisima, teksturama i dodacima. Iskoristite savršenu priliku i isprobajte neku odjevnu kombinaciju koju nikad ne biste nosili kod kuće, bilo da je to zbog drukčije kulture ili klimatskih uvjeta. Kad je riječ o modnom stilu imam samo jedan savjet: budite odvažni ili nemojte ni pokušavati!"
Novi komentar