« Život
objavljeno prije 8 godina i 7 mjeseci
SAVJETI

Kako otići u shopping i vratiti se bez rupe u džepu

Trgovci će napraviti sve da vam uzmu i zadnji novčić iz džepa ili vam ispeglaju karticu do maksimuma, a na vama je da prozrete njihove trikove i kupite samo ono što vam treba

Pripazite da vam ostane štogod u novčaniku
Pripazite da vam ostane štogod u novčaniku (Shutterstock)
Više o

shopping

,

savjeti

,

trošenje

Trgovine su sređene tako da biste u njima potrošili što više novca, a iza toga stoji cijela znanost kako rasporediti robu da bi natjerali kupce na trošenje iznad planiranog, pa da vidimo kako možete izbjeći neke uobičajene zamke.  

Jedite prije kupovine -  ljudi impulzivno kupuju kada se u supermarketu nađu praznog želuca s osjećajem gladi. Hormoni koje tijelo tada ispušta tjeraju nas da donosimo iracionalne odluke. Zato prije šopinga nešto obavezno pojedite kako biste imali čistu glavu.

Kupujte srijedom - većina ljudi kupovinu obavlja subotom ujutro. Tada je u trgovinama najviše ljudi pa vladaju i gužve zbog kojih se duže nalazite među policama s proizvodima što vas na kraju natjera da kupite nešto što zapravo ne želite. Osim toga ako obavite kupovinu srijedom kraće ćete čekati u redu, a subotu ćete moći iskoristiti za neke druge aktivnosti

Plaćajte gotovinom - ljudi koji plaćaju karticama umjesto gotovinom prosječno potroše do 78 posto više kad idu u supermarket. Osim toga češće kupuju grickalice i drugu nezdravu hranu. Razlog za to je taj što kartice doživljavamo kao apstraktniji način plaćanja dok je gotovina ipak fizički opipljiva i zato smo prema njoj štedljiviji. Zato plaćajte gotovinom.

Koristite kolica umjesto košare za kupnju - težina košare koju nosite supermarketom prisilit će vas da kupujete na brzinu. Zbog toga nećete moći pametno kupovati niti ćete čitati deklaracije na proizvodima iz razloga što ćete htjeti što prije obaviti kupnju kako biste prestali 'tegliti' tešku košaru. Zato koristite kolica.

Koristite ruke - mnogo informacija o povrću i voću te njegovoj kvaliteti dobit ćete tek kad ga primite u ruke. Ne oklijevajte opipati ono što kupujte.

Pazite na ambalažu - marketinški stručnjaci shvatili su da lijepo dekorirana ambalaža može prodati proizvod koji zapravo nije pretjerano kvalitetan, pod proizvod koji spada u višu kategoriju. Na taj način kupac može pomisliti da se radi o vrhunskom proizvodu koji je opravdano skuplji od njemu sličnih.

Pazite na besplatne degustacije - proizvodi koji se nude besplatno za kušanje imaju dvojaku ulogu. S jedne strane ispunjavaju trgovinu mirisima koji će vas motivirati da poželite nešto kupiti, a s druge strane će vas njihov okus natjerati da kupite taj proizvod. Zato budite oprezni s degustacijama.

Čuvajte se Vegas efekta - kao i kod casina i supermarketi koriste svjetla frižidera i sjajne površine kako bi istaknuli proizvode koji su skuplji i koji ne spadaju u kategoriju osnovnih. Zapamtite osnovni proizvodi nalaze se u najudaljenijim dijelovima trgovine kako biste do njih morali proći pokraj svih ostalilh koji vam nisu nužni.

Ne brzajte - odlaskom u brzinski šoping ljudi potroše do preko 50 posto više novca nego što su plannirali. Zato svoje odlaske u šopnig pažljivo planirajte.

Tražite i neke nepoznate brendove - ponekad su najbolji proizvodi oni od nepoznatih proizvođača. Dajte si truda i pročitajte deklaracije na njima. Znajte da takvi proizvodi mogu biti jednako dobri kao i oni skuplji i da će ih zato u spermarketima staviti na neistaknutu poziciju.

01.11.2015. 11:44:00
Novi komentar
nužno
nužno