« Lifestlye AUTO
objavljeno prije 16 godina i 10 mjeseci

‘Francuz’ s japanskim genima

S dizelašem od 157 KS C-Crosser uvjerljivo vuče od niskih do visokih okretaja. Proizvodi se u Japanu, uz potporu šestupanjskog ručnog mjenjača do stotke ubrzava za 10,1 sekundu, a juri maksimalno 200 km/h

C-Crosser sugerira off-road svojstva, ali bez pravih 
terenskih ambicija
C-Crosser sugerira off-road svojstva, ali bez pravih terenskih ambicija (Paun Paunović)
Više o

Citroen

C-Crosser je prvi Citroenov SUV koji je nastao iz ‘braka’ grupacije PSA Peugeot i Citroen, te japanskog Mitsubishija, pri čemu je od svakog branda uzeto ono najbolje. Mitsubishi s iskustvima sedmerostrukog prvaka s najsurovijeg relija Dakar, daje vrhunski pogon 4x4, dok grupacija PSA u zajednički život unosi izvrstan HDI common-rail turbodizelaš od 157 KS, konstruiran zajedno s Fordom.

Citroen C-Crosser, Peugeot 4007 i Mitsubishi Outlander su ustvari tehnološki blizanci, pri čemu se prva generacija japanskog SUV-a dizajnom nije niti približno slična automobilima tog segmenta iz grupacije PSA.

Motor sa 157 KS

C-Crossser je uz Peugeot 4007 jedini europski automobil koji se proizvodi u Japanu, jer Mitsubishi osim pogona 4x4 daje platformu, ovjes, ugradbene materijale i visoku kvalitetu izrade za dva SUV-a iz grupacije PSA. C-Crosser djeluje vrlo elegantno, ali istodobno robusno i moćno. Fizionomija mu je povišena, sprijeda čvrsta, zaoštrena i prodorna.
U cjelini sugerira off-road svojstva, ali bez pravih terenskih ambicija. Bez obzira na masivnost, oblikom odudara od klasičnih figura ove vrste automobila. Uz to C-Crosser oblikom nije čisti SUV, nego kombinacija vozila tog segmenta i velikog povišenog karavana.
Na testu smo imali model s 2.2-litrenim HDi common-rail dizelašem i pogonom 4x4.

TEHNIČKE KARAKTERISTIKEMOTOR: četverocilindrični, turbodizelski, c-rail
OBUJAM: 2179 ccm;
SNAGA: 157 KS;
OKRETNI MOMENT: 380 Nm;
DIMENZIJE: 4650 x 1810 x 1670 mm;
MJENJAČ: ručni, 6 brzina;
UBRZANJE (od 0 do 100 km/h): 10,1 s;
NAJVEĆA BRZINA: 200 km/h;
POTROŠNJA: 6,0/7,3/9,6 l na 100 km;
PRTLJAŽNIK: 441/1686 l;
CIJENA: 45.340 eura

Dizelaš od 157 KS i s okretnim momentom od 380 Nm iznenađujuće dobro se nosi s 1,8 tona teškom karoserijom. Snaga se na stražnje kotače prenosi preko središnje viskozne spojke s elektroničkim zatvaračem, koja ovisno o prianjanju, usmjerava najviše snage tamo gdje je prianjanje najbolje. S dizelašem od 157 KS C-Crosser uvjerljivo vuče od niskih do visokih okretaja, a još više oduševljava okretni moment od 380 Nm. Uz potporu šeststupanjskog ručnog mjenjača C-Crosser do stotke ubrzava za 10,1 sekundu, te postiže najveću brzinu od 200 km/h. Izvrsno podvozje omogućava oštru vožnju kroz zavoje, kao s limuzinom. Upravljivost i stabilnost za ovakav tip automobila je za najvišu ocjenu. Ovaj luksuzno sportski terenac sjajan je u vozačkom smislu, te u potpunosti ide u prilog agresivnijim vozačima, jer kruto podešen ovjes u kombinaciji s 18-colnim gumama sportskog profila, gura dinamičnost u prvi plan ispred obiteljske udobnosti.

Exclusive oprema

S obzirom da je C-Crosser bio opremljen najluksuznijim paketom opreme Exclusive cijena mu je 40.540 eura, ali je od dodatne opreme još imao električni krovni otvor, metalik boju, navigaciju, HiFi uređaj i senzore za parkiranje pa mu je vrijednost porasla na 45.340 eura.

Pogon 4x4 

Vozaču su na raspolaganju tri opcije integralnog pogona koji se biraju kružnim prekidačem iza ručice mjenjača. Oznaka 2WD je samo za prednji pogon, 4WD Auto je za prednji pogon gdje se prema potrebi snaga prebacuje i straga, dok su kod 4WD Lock stalno u funkciji sva četiri pogonska kotača. Najbolja opcija na asfaltu je 2WD gdje su otpori najmanji što povoljno utječe na potrošnju i performanse. Kad se vozi sportski, kroz zavoje i na skliskoj cesti, najbolje je uključiti automatiku (4WD Auto), dok je stalni 4x4 pogon za terensku vožnju.

Unutrašnjost 

Kokpit je pregledan i funkcionalan, kao u limuzini. Povišen položaj za upravljačem govori o tome da se sjedi u masivnom SUV-u. Ergonomija je vrlo dobra, te se vožnja na dužim relacijama ne osjeća previše. Puno mjesta, precizna izrada i kvalitetni materijali glavne su odlike unutrašnjosti.

Piše: Piše: Zdravko Juričko
01.04.2008. 21:42:31
Novi komentar
nužno
nužno