« Život
objavljeno prije 15 godina i 4 mjeseca
hrvati i internet

Facebook uvjerljivo najtraženiji pojam na hrvatskom webu

Slavonci najčešće pretražuju oglasnike, Dalmatinci Jadroliniju i kino raspored, a Primorci portal Iskrica

Fotografija vijesti
Fotografija vijesti (Facebook)
Više o

Facebook

,

YouTube

,

Iskrica

,

Google Zeitgeist

,

pretraživanje interneta

Google Zeitgeist servis, koji prati svakodnevne aktivnosti na najpoznatijoj internetskoj tražilici, objavio je podatke o najtraženijim pojmovima na internetu.

Objavljena lista otkrila je najpopularnije pojmove u pojedinim državama, pa čak i regijama. Tako prema Zeitgeistu prvo mjesto na hrvatskom web prostoru uvjerljivo drži Facebook, dok je iza njega YouTube.

Treće i četvrto mjesto dijele pojmovi 24 i 24sata, a peto mjesto pojam Zagreb.

Prestanak podjele besplatnih školskih udžbenika izazvao je u posljednja tri mjeseca porast zanimanja za nakladničke kuće. Primjerice, pojam 'školska knjiga' posjetitelji interneta tijekom ljeta googlali su 550 posto više nego je to uobičajeno.

Razlike u navikama hrvatskih surfera ovise i o regijama iz kojih dolaze. Dok Slavonci vrlo često pretražuju oglasnike ili pojmove vezane za Osijek, Splićani često traže Jadroliniju i raspored kinopredstava.

Stanovnici Primorsko-goranske županije internetom se pak sve češće služe iz hedonističkih pobuda jer na listi prednjači portal iskrica.com namijenjen sklapanju intimnih odnosa, čiju adresu preko Googla Primorci traže 70 posto češće nego inače.

U svijetu su pak najtraženiji pojmovi Jackson, Harry Potter i Fanatik, koji predstavlja vrlo popularan turski sportski internetski portal.

Megapopularni Facebook u svjetskim je razmjerima tek na četvrtom mjestu, no svoj visoki plasman može zahvaliti isključivo neznanju surfera. Naime, kako u Googleu objašnjavaju, velik broj fejsera do svoga profila, umjesto upisivanjem adrese, u svoj internetski pretraživač unose pojam Facebook u tražilicu. To znači da su Hrvati još veće internetske neznalice jer većina upisuje adrese u tražilice umjesto na mjesto gdje se upisuju internetske domene. Spremanje stranica u "Favorits" ili "Bookmarkanje" još je manje uobičajeno.

21.09.2009. 17:31:17
Novi komentar
nužno
nužno