Facebook stagnira - jesmo li ga se zasitili?
Popularna društvena mreža Facebook morat će smisliti načine zarađivanja od same stranice, a ne samo od povećanja broja korisnika
Dakle, jesmo li se zasitili Facebooka? Potvrdan odgovor na to pitanje je vrlo moguć ako je suditi po činjenici da je u SAD-u u lipnju broj članova porastao samo za 320,000 što je jako malo u usporedbi s podatcima Inside Facebooka iz svibnja (7,8 milijuna).
Osim toga, došlo je i do demografskih potresa - stranica je izgubila znatan broj članova u dobnim skupinama 18-25, 26-34 i 35-44 dok je broj mladih tinejdžera porastao. Moguće opravdanje za to možda leži u nedavnim problemima s privatnošću podataka s kojima se Facebook morao suočiti. A možda se radi samo o statističkoj pogrešci ili posljedici promjena u sustavu reklamiranja kojeg Inside Facebook analizira. S druge strane, nije nemoguće da je većina ljudi, što u SAD-u što diljem svijeta, koji su htjeli biti na Facebooku već tu. Oko 41 posto Amerikanaca ima profil na Facebooku, 44 britanaca i 48 posto Kanađana. Pa se sad nameće pitanje - što kad tvrtka dosegne vrhunac u broju korisnika?
>> Žene idu na Facebook čim se probude
Obzirom da je Facebook poslije Googlea najposjećenija internetska stranica na svijetu te najveći „foto-servis", vrhunac sigurno ne bi bio bezazlena stvar. Ali facebook tek treba dokazati da je sposoban pretvoriti se u mašinu za stvaranje novca kao što je to učinio Google sa svojim sustavom reklamiranja na temelju onoga što korisnici traže, a ne onoga tko su i što su.
>> Facebook, gomila podataka i sigurnosna katastrofa
Nadalje, Facebook se prema postojećim informacijama i izjavama iz tvrtke sa zaradom bliži jednoj milijardi dolara godišnje, što je sitnica u usporedbi s 25 milijardi koliko okrene Google. Ipak, nekolicina ulagača, uključujući i Microsoft, riskirala je s tvrtkom uloživši 15 milijardi dolara u nju. Ali ako Facebook dosegne svoj vrhunac, naročito u SAD-u, tvrtka će morati smisliti neki drugi način za zarađivanje, recimo od same stranice, a ne samo od povećanja borja korisnika. I na kraju spomenimo još jedan potencijalni odgovor na spomenuto pitanje. Logika nalaže da kad se dođe do vrha postoji samo još jedan put, a to je dolje. I to je važno za spomenuti ako se uzme u obzir činjenica da je velik broj korisnika postao nezadovoljan stranicom, a pored toga i Google bi trebao pokrenuti društvenu mrežu (iako se radi zasad samo o glasinama) koja bi Facebooku mogla pomrsiti konce jer bi korisnici mogli prijeći na nju.
Novi komentar