« Hi-tech
objavljeno prije 14 godina
MJEHUR PUCA?

Facebook na rubu sloma?

Iako svi pokazatelji ukazuju na sjajnu budućnost, je li to stvarno tako pita se i CNN-ov komentator Douglas Rushkoff

Da li je Facebook stigao do svoga kraja?
Da li je Facebook stigao do svoga kraja? (Arhiva)
Više o

MySpace

,

Facebook

,

Goldman Sachs

,

Mark Zuckerberg

,

popularnost

,

ranking

,

gasi se Facebook

Ako pogledamo znakove koji trenutno ukazuju na budućnost Facebooka, ona je i više nego svijetla: gazda Zuckerberg je Timeov čovjek godine, Goldman Sachs skuplja 1.5 bilijuna dolara od najodanijih investitora za ulaganje u Face, a film Socijalna mreža suvereno gazi prema par Oscara. Uz to, najveći konkurent, MySpace, radi očajničke poteze ne bi li se nekako spasio ....

No, je li to baš tako lijepo i krasno? Kad su se pred desetak godina spajali AOL i Time Warner, svi su pisali bajke o tome ... Deal je propao tako katastrofalno da je ružno i pisati o tome, kamoli govoriti o njegovoj budućnosti.

AOL je prodao dot.com mjehurić u zadnji čas, promijenivši svoje dionice „u zraku" za dionice kompanije sa stvarnim kino studijima i medijskom produkcijom bez premca.

Jednostavnije rečeno, AOL je shvatio da mu je kraj blizu i unovčio je ono što je u tom trenutku imao, a to je bila samo popularnost. Nakon toga web se otvorio i AOL je postao igrač bez pretjeranog značaja. Gotovo jednaka se situacija ponovila s Murdochovom kupovinom MySpace za gotovo 600 milijuna dolara pred pet godina.

Goldman Sachs ima svoju priču, svi znaju koliko je desetaka i stotina milijardi dolara poreznih obveznika slupano u tu banku kako ne bi potonula zbog pohlepe i gluposti svojih menadžera pred jedva dvije godine, a sada je opet perjanica ulaganja, i to baš u Facebook ...

No dobro, za razliku od prethodne gluposti, ovoga puta lupaju milijarde pohlepnih investitora koji su vjerojatno gubili oči nad Socijalnom mrežom, pokušavajući shvatiti kako se Zuckerberg izvukao iz svih parnica i kako je Napster guy dobio svoj dio kolača.

Jednaka neizvjesnost prati i najnoviju priču. Goldman Sachs nudi dionice svojim klijentima, a one još nisu listane na burzi. Facebook, znači, ne mora otkriti detalje svog poslovanja novim suvlasnicima. Sve ostaje na povjerenju, pljuvanju u dlanove i rukovanju.

A to, u današnje vrijeme, slabo prolazi, vjerujte. Vjera u iluziju da je nešto ogromno, popularno i sjajno u tolikoj mjeri da ne može propasti imala je više nego dovoljan broj razočaranih sljedbenika u povijesti, no izgleda da još uvijek nisu ništa naučili.

Vrlo vjerojatni IPO (famozna javna ponuda, čitaj dionice HT-a) LinkedIna, mreže za profiće i one koji se takvima osjećaju koji će izaći prije cijele Goldman/Zuckerberg priče dodatno će zamutiti vode, a ne treba zaboraviti na možda i najvažniju stvar: modu.

Tu ne mislimo na mačke, gurue i sličnu ekipu, naravno. Sad su svi na Fejsu. Hoće li biti tamo za godinu dana? Hoće li netko ponuditi još više opskurnosti, gluposti, besmislenih igara i mogućnosti za zavirivanje u tuđe živote? Teško je reći, no kladionice bi vjerojatno Fejsu dale koeficijent negdje oko 1.1 .... Pa vi vidite :)

08.01.2011. 07:34:00
Razgovor RSS komentara novi komentar ↓
  1. avatar
    xena
    08.01.2011. 15:25
    vrijednost facebooka je virtualna i ti silni milijuni mogu vrlo lako nestati. ulaganje budala iz GS po meni nije nikakva garancija. sve je to negdje u oblacima i moze jako neslavno zavrsiti.
  2. avatar
    miko
    08.01.2011. 15:26
    Goldman Sachs skuplja 1.5 bilijuna dolara
    =>1.5 milijardi
  3. avatar
    ja
    09.01.2011. 18:59
    da bar propadne...
Novi komentar
nužno
nužno