« Biznis
objavljeno prije 15 godina i 10 mjeseci
intervju

Dobra marka čini život boljim

Kevin Lane Keller povodom seminara u Zagrebu

Fotografija vijesti
Više o

Kevin Lane Keller

,

Tuck School of Business

,

Dartmouth Colleg

,

marketing

,

marke

Kevin Lane Keller, profesor marketinga na poznatoj Tuck School of Business Dartmouth Collega smatra se jednim od međunarodnih autoriteta u istraživanju i strateškom upravljanju markama. Surađuje kao konzultant i savjetnik stručnjacima za upravljanje najuspješnijim svjetskim markama među kojima su i American Express, Disney, Ford, Intel, Levi Strauss, Procter Gamble, Nivea, Goodyear, Kodak…. Njegova knjiga Strategic Brand Managment koja se koristi se koristi kao udžbenik na vrhunskim poslovnom školama smatra se ‘Biblijom brand menadžmenta’. S profesorom Kellerom kratko smo razgovarali prije njegovog dolaska u Zagreb kada će 16. rujna održati će jednodnevni stručni seminar pod nazivom Strateško upravljanje markama – razumijevanje upravljanja markama u 21. stoljeću, u hotelu Sheraton. Dan prije, 15. rujna, na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu održati će kraće javno predavanje za studente.

• Imate li neku posebnu filozofiju ili perspektivu vezano za upravljanje markama?

Smatram da je najvažnija stvar koja iskazuje moju eventualno posebnu filozofiju je duboko vjerovanje u postojanje potrošača - koji se nalazi u središtu svih poslovnih aktivnosti, ne samo marketinških. Uvijek sam smatrao da je jedan od najvažnijih očaravajućih aspekata marketinga onaj međuljudski i psihološki. Nisam siguran čiji je utjecaj bio presudan na to moje mišljenje, ali koliko se sjećam - u svojoj marketinškoj karijeri, uvijek sam pokušao biti predan potpunoj usmjerenosti na potrošače, klijente.

• Zašto su marke tako važne?

Marke su važne i uvijek će biti važne s obzirom na njihovu osnovnu namjeru – da prepoznaju i diferenciraju proizvode i usluge. Dobra marka stvara život čovjeka malo lakšim i boljim. Ljudi su lojalni markama koje zadovoljavaju njihova očekivanja i ispunjavaju obećanja. U veoma složenom i zaposlenom svijetu, sposobnost marke da olakša potrošačevu odluku – stvara brand snažnim. Predvidljivo dobro vođenje jake marke je ono što potrošač uvijek cijeni. Što će primijetiti, trebalo bi biti rezultat izgradnje i održavanja odnosno upravljanja markom. Osobe koje se bave marketingom uvijek moraju primjenjivati suvremene postupke upravljanja markama kako bi osigurali da njihovi marketinški programi i aktivnosti budu uspješni usprkos različitih ekonomskih, kulturnih, tehnoloških, društvenih i zakonskih promjena.

‘Uspješni menedžeri pronalaze putove inovacije kako bi njihove tvrtke ne samo opstale na tržištu već postigle dugoročan rast. Svi u tvrtki trebaju doprinositi lancu vrijednosti i boljem zadovoljstvu klijenata.’

• Koje su najveće promjene u području marketinga?

Marketing je doživio značajne promjene. Nema smisla da više pričamo o 4P (eng.. product, place, price, promotion – proizvod, prodajno mjesto, cijena i promocija) u standardnom obliku već o složenim marketinškim programima i aktivnostima. Uloga marketinga se konstantno razvija unutar tvrtki. Najbolje tvrtke pokušavaju biti sigurne da se marketing ne obavlja samo u marketinškim odjelima već radije osigurava da sve poslovne jedinice i svi zaposlenici razumiju i cijene ulogu marketinga. Najbolje tvrtke vjeruju u upravljanje markama, istraživanje i razvoj, dizajn, prodaju, operacije, logistiku i ostale brojne menadžerske aktivnosti kako bi maksimizirali vrijednost za kupca. Uspješni menedžeri pronalaze putove inovacije kako bi njihove tvrtke ne samo opstale na tržištu već postigle dugoročan rast. Svi u tvrtki trebaju doprinositi lancu vrijednosti i boljem zadovoljstvu klijenata.   (METRO)

25.08.2008. 13:39:33
Novi komentar
nužno
nužno