« Život
objavljeno prije 14 godina i 3 mjeseca
NOVA OTKRIĆA

Dekodiran genetski kod cijele obitelji

Znanstvenici su otkrili kako svaki roditelji svojoj djeci prenosi samo po 30 genetskim mutacija

Fotografija vijesti
Fotografija vijesti (Arhiva)
Više o

geni

,

nasljeđivanje

,

genetski kod

Američki znanstvenici prvi su put dekodirali genetski kod cijele jedne obitelji i došli su do zapanjujućeg otkrića - roditelji prenose manje genetskih mutacija svojoj djeci nego što se prije vjerovalo.

Znanstvenici su dugo vjerovali da svaki roditelj prenese oko 75 genetskih mutacija svojoj djeci. Međutim, rezultati istraživanja, koje je proveo tim s Instituta za biologiju u Seattleu i Sveučilišta u Utahu, pokazali su da roditelji prenose manje mutacija, navodi se u njihovoj studiji objavljenoj u stručnom časopisu Science Express.

Nakon proučavanja genetskog niza cijele obitelji - majke, oca, kćeri i sina - znanstvenici procjenjuju da svaki roditelj prenosi po 30 mutacija svojoj djeci.

Rezultati istraživanja moglo bi otvoriti vrata novim analizama o načinima sužavanja uzroka nekih uobičajenih bolesti. Količina mutacija koje roditelji prenose djece mogla bi biti ključna informacija u tome.

Ljudi imaju oko 22 tisuće gena koji sadrže genetski materijal ljudskog života, odnosno DNK. Znanstvenici su prvi put sekvencionirali ljudski genom prije sedam godina. (hina/metro-portal)