« Lifestyle BODY&SOUL
objavljeno prije 2 godine i 6 mjeseci
EH, DA ...

7 mitova o zdravoj prehrani

Zdrava prehrana iskače iza svakog ugla i svi misle da znaju nešto o tome, no kad pročitate ove uobičajene zablude, sigurno smo da ćete dobro razmisliti...

Znate li što je stvarno zdrava prehrana?
Znate li što je stvarno zdrava prehrana? (Arhiva)
Više o

zdrava prehrana

,

zablude o hrani

,

mitovi

,

gluten

,

low fat

Zdrava prehrana nije baš tako jednostavna - većina ljudi misli da je dovoljno u trgovini potražiti police s proizvodima na kojima piše da su zdravi i pojesti ih... no istina je potpuno drugačija, tvrde znanstvenici.

Kako se i vi ne bi doveli u nezgodnu situaciju takvim ponašanjem ili čak ugrozili zdravlje, evo 7 najčešćih mitova i zabluda vezanih za zdravu prehranu:

Bademovo mlijeko - kupovno bademovo mlijeko sadrži tek dva posto badema, stoga ako ga ne radite kod kuće, radije izaberite piti svježe kravlje ili kozje mlijeko. Bolji je izvor proteina od kupovnog bademovog. 

Detoksikacija - nova moda raznih detoksikacija je sve samo ne bezopasna, pa se prije bilo kakvih radikalnih postova ili načina prehrane posavjetujte s liječnikom. Radije svoje tijelo očistite laganijom prehranom bogatom namirnicama koje blagotvorno djeluju na jetra i bubrege, vodom i limunadom. Naravno pritom izbjegavajte alkohol, šećere, konzerviranu hranu i loše ugljikohidrate. 

Gluten - izbacivanje iz prehrane te proteinske komponente prisutne u pšenici, raži i ječmu povezano s povećanim rizikom od obolijevanja od dijabetesa tipa 2. Ukoliko osoba ne boluje od celijaklije i ukoliko joj nije dijagnosticirana alergija na gluten, nema razloga da ne konzumira hranu koja ga sadrži. Naime, dosad nijedna znanstvena studija nije dokazala stvarnu opasnost po zdravlje. 

Low fat hrana - izbjegavanje masne hrane ne znači manji rizik od kardiovaskularnih bolesti. Masti su važne za organizam, ali neka budu prirodnog podrijetal - iz orašastih plodova, domaćeg mesa i ribe, a low fat proizvode zaboravite jer su prepuni šećera.

Multivitaminski pripravci - nemojte na svoju ruku uzimati multivitaminske pripravke, već nakon analiize krvi koja će pokazati što vam nedostaje. Radije jedite raznovrsnu, sezonsku hranu i tako svome tijelu osigurajte vitamine.

Vitamin C - važan je za zdravlje, no pretjerano uzimanje može izazvati mučninu i proljev pa čak i aritmiju. Preporučena dnevna doza za odraslu osobu je do 2000 mg.

Žumanjak - ukoliko nemate baš velikih problema s visokim masnoćama, nemojte izbjegavati jesti žumanjke. Nutritivno su izuzetno vrijedni, a ne utječu znatno na razinu kolesterola.  

07.04.2017. 15:01:00
Novi komentar
nužno
nužno