Završen seminar o obrazovanju nacionalnih manjina
U Republici Hrvatskoj je došlo do unaprjeđenja ostvarivanja prava nacionalnih manjina na području obrazovanja
Dvodnevni regionalni seminaru o obrazovanju nacionalnih manjine bio je posvećen inkluzivnom obrazovanju u kontekstu socijalne i kulturne različitosti, a na njemu je sudjelovalo više od 90 predstavnika europskih zemalja, međunarodnih organizacija te europskih stručnjaka za područje obrazovanja i prava nacionalnih manjina.
Seminar, u organizaciji Ureda za nacionalne manjine hrvatske Vlade i Agencije EU za osposobljavanje, priređen je kako bi se razmotrile mjere unaprjeđenja obrazovanja u svrhu promicanja interkulturnog dijaloga i socijalne inkluzije.
Predstavnici EU, Vijeća Europe, UN-a i drugih medunarodnih organizacija, zajedno s predstavnicima Albanije, Bosne i Hercegovine, Makedonije, Mađarske, Kosova, Crne Gore, Srbije, Turske, Švicarske i Hrvatske na seminaru su posvetili posebnu pozornost sveobuhvatnom školskom pristupu društvenoj i kulturnoj raznolikosti, stvaranju jednakih mogućnosti u javnom obrazovanju, te obrazovanju nastavnika za interkulturno inkluzivno obrazovanje, ističe se u priopćenju.
Europa s više od 100 tisuća pripadnika nacionalnih manjina, te s brojnom jezičnom i kulturnom različitosti razvija sustav zaštite ljudskih i manjinskih prava, koji je nužno uključiti u sustav obrazovanja.
Posljednjih godina intenzivno se razvija politika interkulturnog dijaloga unutar EU i Vijeća Europe. Ovaj regionalni seminar također je prilog toj europskoj politici razvoja inkluzivnog obrazovanja kojem je domaćin bila Hrvatska, kao multikulturalna zemlja koja posvećuje posebnu pozornost promicanju prava nacionalnih manjina, ističe se u priopćenju.
Seminar je otvorio izaslanik predsjednice Vlade RH, državni tajnik Ministarstva obitelji, branitelja i međugeneracijske solidarnosti Stjepan Adanić.
Na skupu su također sudjelovali zastupnici nacionalnih manjina u Hrvatskom saboru, predstavnici Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa i drugih državnih tijela, predstavnici Savjeta za nacionalne manjine te manjinskih udruga koji se posebno bave obrazovanjem nacionalnih manjina, kao i ravnatelji i učitelji škola na jeziku i pismu nacionalnih manjina.
Prvog dana seminara u Puli sudionici su se upoznali sa sustavom obrazovanja pripadnika nacionalnih manjina u Republici Hrvatskoj. Također je posjećena škola na talijanskom jeziku "Dante Alighieri", koja svojim dugogodišnjim uspješnim radom može biti primjer obrazovanja na jeziku i pismu nacionalnih manjina, te Osnovna škola Centar u Puli u kojoj se školuju brojni pripadnici nacionalnih manjina, zajedno s hrvatskim učenicima.
U Peroju je posjećeno Kulturno društvo Crnogoraca koji su puna tri stoljeća uspjeli održati vlastiti jezik, kulturu i tradiciju.
Predstavnici Europske komisije u završnoj su ocjeni naglasili da je u Republici Hrvatskoj došlo do unaprjeđenja ostvarivanja prava nacionalnih manjina na području obrazovanja, o čemu svjedoče primjeri škola koje su posjećene.
Posebno se pohvaljuje napredak u inkluzivnom obrazovanju Roma u Hrvatskoj u posljednje četiri godine, ali je naglašeno da i dalje treba ulagati napore u uključivanje romske djece u obrazovni sustav.
Posebno impresionira napredak koji je uočljiv u provođenju mjera u cilju pomirenja pripadnika različitih nacionalnosti u Hrvatskoj, do kojeg je došlo u vrlo kratkom vremenu, navodi se u priopćenju.
Kako bi se unaprijedio interkulturni dijalog, prema riječima predstavnika Europske komisije, potrebno je dati podršku učiteljima i roditeljima te nastaviti kontinuirano osposobljavanje nastavnika u svim zemljama sudionicima.
Zajednička je ocjena sudionika i predstavnika medunarodnih institucija da je seminar, okupivši stručnjake, pripadnike manjine i državnih institucija, ostvario korisnu razmjenu iskustava te pružio niz novih ideja i prijedloga za suradnju medu zemljama sudionicama.
Posebno je naglašeno da je potrebno jačati i regionalnu i širu suradnju europskih zemalja kako bi se stvorile smjernica za daljnji razvoj interkulturnog dijaloga i unaprjeđenja obrazovanja i socijalne kohezije.
U ozračju prijateljstva i razumijevanja ovaj dvodnevni regionalni seminar na Brijunima pridonio je daljnjoj suradnji u razvijanju inkluzivnog obrazovanja u kontekstu socijalne i kulturne različitosti za dobrobit budućih generacija učenika i studenata, navodi predstojnica Vladinog Ureda za nacionalne manjine Milena Klajner.
(Hina/Metro-portal)
Novi komentar