Zategnute bore najstabilnijeg kompakta
Izvrstan benzinac od 145 KS osigurava bestseleru iz Kölna sportske performanse uz povoljnu potrošnju, a jak je adut i povoljna cijena. Sve je dizajnirano s mjerom i nikoga neće oboriti s nogu, ali je dobar izbor za jedan solidan kompakt. Posebno zato j
Nedavno redizajnirani Focus druge generacije na test smo dobili s bogatom opremom Titanium te moćnim i razmjerno štedljivim benzincem od 145 KS. Osim atraktivnijom maskom, pozornost najviše privlači atraktivnim 18-colnim alu naplacima s gumama 225/40 (doplata), što bi mu trebalo nadoknaditi elitnost štiha jednog Audija A3 ili karizme Golfa.
Prvi je Focus predstavljen u ožujku 1998., kao nasljednik Escorta te je osvojio titulu “Europskog automobila 1999. godine’”. Ford je tada pogodio ukus kupaca, a ponudio je solidnu izvedbu i naprednu tehnologiju (bio je prvi kompakt s multilink ovjesom), te je postao najprodavaniji automobil na svijetu. Druga je generacija iz 2004. nastavila poznatim putem, ali se dizajneri tada nisu proslavili. Isti, a ružniji - bio je glavni zaključak većine novinara, a i kupaca.
TEHNIČKE KARAKTERISTIKEMOTOR: četverocilindrični, benzinski;
OBUJAM: 1999 ccm;
SNAGA: 145 KS;
OKRETNI MOMENT: 185 Nm;
DIMENZIJE: 4335 x 1840 x 1500 mm;
MJENJAČ: ručni, 5 brzina;
UBRZANJE (od 0 do 100 km/h): 9,2 s;
NAJVEĆA BRZINA: 206 km/h;
POTROŠNJA: 11,2/5,4/7,1 l na 100 km;
PRTLJAŽNIK: 395/1260 l;
CIJENA: 18.461 EURA
Čvršći od Golfa
To se željelo popraviti redizajnom, kojim je temeljito osvježen prednji dio, a oprema je obogaćena. Značajan je novitet i dvolitreni benzinac, koji se već dokazao u Mazdi 6.Verzija s troja vrata je privlačnija i kompaktnija. No, zbog velikih vrata koja otežavaju ulazak i izlazak na uskim parkiralištima, te potrebe gimnasticiranja za ulazak straga, manje su funkcionalna. Ali, kad se otvore masivna i teška vrata, vidi se da je Focus najčvršći u kompaktnoj klasi, čvršći i od Golfa.
Sportske mogućnosti
Visoki potencijal motoraPodjednako mu odgovaraju zavojite i brze ceste, a zbog neloše aerodinamike suvereno guta autocestu, što pokazuje i najveća brzina od 206 km/h. Visok potencijal motora osigurava da se brzina od 140 do 160 km/h održava bez većeg napora, a potrošnja ostaje debelo ispod 10 litara.Ergonomija je tradicionalna vrlina Forda te je položaj za upravljačem ugodan i pogođen. Oduševljava kokpit, koji je isti kao u Kugi, sjedala su ugodno profilirana, a ručica mjenjača lijepo sjedi u ruci. Gabariti Focusa jamče uvjerljiv komfor: dugačak je 433,5 cm i širok 184 cm (najširi u klasi), a međuosovinski razmak od 264 cm donedavno je bio najveći (pretekli su ga Cee’d i i30 sa 265 cm). Ipak, komfor mu nije glavna vrlina, prvenstveno zbog masivne izvedbe (debeli bokovi i sjedala), koja krade dio prostora.
Prostranost je uvjerljiva za četiri osobe, a mjesta ima i za petu. Prtljažnik od 395 litara, koji se preklapanjem sjedala povećava do 1260 l, također je po mjeri suvremenog kompakta. Najviše nas je oduševio motor. Benzinac obujma 1999 ccm opremljen je s dvije suprotno rotirajuće osovine za prigušenje vibracija i radi mirno poput rednog 6-cilindraša. Bez protivljenja vuče ravnomjerno već od 1500/min. Najveći okretni moment od 185 Nm razvija pri razmjerno visokih 4500/min, što znači da ljubi visoke okretaje.
Lijepi se za asfalt
Za temperamentnu vožnju treba često šaltati, a zbog solidne elastičnosti nije nam nedostajao šesti stupanj (iako ne bi smetao). Focus 2.0 do stotke sprinta za 9,2 sekunde što je pokazatelj sportskih mogućnosti. Posebice u kombinaciji s vrhunskim ovjesom i unaprijeđenim sportskim kotačima sportskog modela ST (doplata). Zbog toga Focus guta zavoje i podnio bi i upola jači motor (ST ima 2.5 Turbo ima 225 KS). U dobrim rukama ovaj auto može zapapriti i GT modelima, pogotovo ako ga se drži u visokim okretajima.
Porast kvalitetePohvalno je što se iz godine u godinu uočava porast Fordove kvalitete, što je bio problem tijekom 90-ih. Kad se sve uzme u obzir, cijena od 18.461 eura (naravno, za 18-colne naplatke treba doplatiti) djeluje korektno, jer se dobiva kompaktni automobil visokih mogućnosti, koji vas neće razočarati ni u jednoj situaciji.Motor je ugodno prigušen i dobro reagira na svali pritisak gasa, s najbolje se osjeća između 3500 i 5000/min. Vrlina mu je potrošnja od 7,1 litre na 100 km, što pokazuje da jurnjava ovim automobilom ne mora biti (pre)skupa. Focus se gotovo lijepi za asfalt i užitak ga je voziti. Tome doprinose izravan i osjećajan upravljač te snažne kočnice, koji omogućuju zaustavljanje pri 100 km/h u 37 metara.
Iako je ovjes sportski ugođen, nije pretvrd te je vožnja ugodna. Sve je napravljeno kompaktno i solidno, bez vibracija i čudnih zvukova, u najboljoj tradiciji njemačke kvalitete. Za naše su ceste 18-colni kotači malo presportski te bi prava mjera bili 17-colni, s gumama 205/40.
Ovo je pravi izbor za sve koji ne pate od ‘fenomena Golf’, jer ni u čemu nije lošiji, a izrađen je čvršće i ima bolje podvozje. Usto je i osjetno jeftiniji i znatno mu je manji rizik krađe. Izglede na tržištu mu povećava bogata oprema Titanium, koja nudi sve što se traži od suvremenog kompakta, uključujući automatsku dvozonsku klimu, i komande glazbenog uređaja uz upravljač.
Novi komentar