« Hi-tech
objavljeno prije 14 godina
IT'S JUST BUSINESS

Zašto nikada nećete plaćati korištenje Facebooka

Time što se stalno vraćate na Facebook olakšavate tom servisu da zarađuje sve više novca preko reklama; zato Facebook nije isključivo besplatan već sponzoriran

Fotografija vijesti
Fotografija vijesti (Getty Images)
Više o

Mark Zuckerberg

,

M teorija

Nedugo nakon pojave Facebooka u internetskom svijetu i naglog porasta njegove populanosti pojavio se i strah od toga da će za korištenje tog društvenog servisa biti uvedeno plaćanje novčane naknade. Dovoljno je da odete na tu stranicu i u tražilici ukucate pojmove 'Facebook', 'plaćanje' ili pak na engleskom 'Facebook free', 'Facebook charge' i izlistat će vam se niz grupa poput 'Ako se Facebook bude plaćao, ja odlazim' ili 'Keep Facebook Free of Charge'. Neke od tih grupa imaju na stotine ili čak tisuće članova.

No, je li taj strah zaista opravdan? Sam osnivač Facebook Mark Zuckerberg je ne tako davno na jednoj konferenciji za novinare izjavio kako korisnici više brinu o tome hoće li se servis plaćati nego problem sa sigurnosnim postavkama.

Odgovor je jasan - Facebook se nikada neće plaćati, a razlog je vrlo jednostavan i sasvim logičan. To je potvrdio i sam glasnogovornik Facebooka Larry Yu: "Apsolutno nemamo nikakve planove da naplaćujemo korištenje Facebooka".

"Prošle smo godine čuli glasine o tome kako će Facebook početi naplaćivati korištenje 1,99 dolara, ali ove se godine, kako su se glasine širile, naknada popela na 14,99 dolara. Jedva čekamo vidjeti koliko će Facebook koštati sljedeće godine", našalio se Yu.

>> Facebook - gomila podataka i sigurnosna katastrofa

>> Prava istina o Facebooku

Iz Facebooka bi vam najvjerojatnije rekli da se naplaćivanje servisa kosi s politikom tvrtke da svijet učini otvorenijim i povezanijim. Naravno, svakom čovjeku sa zdravim razumom to je obično utopijsko, budimo pristojni, vršenje velike nužde. Facebook jednostavno ima 'duboko skriven' motiv da ništa ne naplaćuje korisnicima - što je više korisnika tim bolje jer je veći auditorij kojemu oglašivači na Facebooku mogu poslati svoju poruku. To je školski primjer dobrog biznisa. Ako uzmete u obzir da će, kako se navodi u nekim procjenama, Facebook ove godien zaraditi dvije milijarde dolara (dvostruko više nego lani), postaje očito zašto naknada nema smisla. Kad bi se uvelo naplaćivanje, broj korisnika naglo bi opao, a time I prihodi od oglašivača.

>> Smiješne činjenice o Facebooku koje (ne)morate znati

>> Impresivni podatci o Facebooku

Istina, Facebook već naplaćuje neke dodatne mogućnosti poput rođendanskih poklona ili kredita za Farmville, ali nikada neće početi naplaćivati osnovne usluge i sam pristup stranici.

Htjeli vi to priznati ili ne, sviđalo vam se to ili ne, i vi, ako koristite Facebook, doprinosite tome da taj servis preko reklama zarađuje sve više novca. I nemojte misliti da je sve ono što na njemu koristite besplatan;  kao što kaže Nicolas Carlson, urednik bloga Silicon Valley Insider, ne postoji besplatan obrok - u kontekstu Facebooka on je sponzoriran.

19.06.2010. 10:31:00
Novi komentar
nužno
nužno