« Život
objavljeno prije 11 godina i 3 mjeseca
SAVJETI

Zajednički ručak s učenicima daje učiteljima priliku da ih pouče o prehrani

Ako učenje o prehrani tijekom ručka zaista pokaže rezultate, učitelji će morati postati svjesni o učincima svog ponašanja

Djeca uče o hrani tijekom obroka
Djeca uče o hrani tijekom obroka (Arhiva)
Više o

škola

,

učenici

,

učitelji

,

Ručak

U Sjedinjenim Američkim Državama i drugim dijelovima svijeta mnogo se pažnje posvećuje obrocima u školi. Istraživači sa švedskog Sveučilišta u Uppsali proveli su istraživanje u kojem su pratili zajedničke obroke učitelja i učenika u školama.

U Švedskoj se takva praksa naziva „pedagoški obroci" jer daje priliku da djeca uče oponašajući odrasle. Istraživači su pratili i interakciju učitelja i učenika tijekom jela kako bi bolje razumjeli i tumačili rezultate ove prakse. Rezultati istraživanja objavljeni su u časopisu Journal of Nutrition Education and Behavior.

„Naše istraživanje pokazuje da djeca uče i tijekom obroka, na različite načine. Ako učenje o prehrani tijekom ručka zaista pokaže rezultate, učitelji će morati postati svjesni o učincima svog ponašanja. Ovaj bi članak mogao pomoći u ostvarenju tog cilja", izjavila je Christine Persson Osowski.

Podaci su prikupljani iz triju švedskih škola koje pohađaju učenici od 6 do 12 godina. Istraživanje se sastojalo od promatranja tijeka zajedničkih obroka, u ukupnom trajanju od 25 sati, ali i promatranja prostora školske kantine, razgovora s djelatnicima u kuhinji i fokus grupa u kojima su sudjelovala djeca. Ispostavilo se da postoje tri tipa učitelja: oni koji su bili društveni, oni koji su razgovor koristili za poučavanje te oni koji su ga izbjegavali.

Prepoznata su i dva tipa društvenih učitelja, jedni koji su razgovarali o temama primjerenijima starijoj dobi i drugi koji su se više prilagodili djeci u odabiru tema. Slično tome, među učiteljima koji su razgovor koristili za poučavanje bilo je onih s autoritativnim pristupom i onih koji su bili otvoreniji za dijalog s djecom. Pokazalo se i da su se učitelji više angažirali oko mlađe djece.

Ova studija pruža korisna saznanja za istraživače i praktičare u određivanju najboljih praksi za interakciju učitelja i učenika tijekom obroka i ne govori samo o tome što bi se trebalo poduzeti, već i kako bi to trebalo učiniti. Informiranje učitelja o načinima na koje s učenicima tijekom školskih obroka mogu razgovarati neformalno, ali konstruktivno, unaprijedit će ambijent u školskim kantinama i poboljšati dio školskog sustava koji se odnosi na prehranu. Također, rezultati istraživanja mogu se primijeniti i u odnosu djece i roditelja tijekom zajedničkih obroka kod kuće.

27.09.2013. 08:01:00
Novi komentar
nužno
nužno