Zaboravite na sladoled, u Japanu se osvježavaju jeguljama
Globalno zatopljenje odgovorno je za pad količina uzgojenih i uhvaćenih jegulja zbog čega se one u Japan moraju uvoziti - uskoro bi mogle postati skupe kao i tuna
Zaboravite na sladoled. Rastuće ljetne temperature u Japanu znače samo jedno - vrijeme je za konzumaciju jegulja! Nacija tradicionalno jede ogromne količine ove zmijolike ribe tijekom vlažnih perioda u ljetnim mjesecima zbog njenih osvježavajućih karakteristika i to pečenu na drvenom štapu. Svjedočanstvo njene popularnosti je i činjenica da postoji nacionalni Festival jegulja u srpnju i to svake godine koji je posvećen upravo konzumaciji te ribe. Međutim, globalno zatopljenje je povećalo strahove za budućnost ovog ljetnog obroka; zbog gospodarske krize i poteškoća u industriji jegulja u Japanu javila se zabrinutost da uskoro više neće biti dovoljno te delikatese.
Količina jegulja koja se proizvede u Japanu drastično je opala: samo prošle godine uhvaćeno je ili uzgojeno oko 21,300 tona jegulja, ali to je ništa u usporedbi s 40,893 tone iz 1988. godine. A kako bi se zasitio nacionalni apetit tijekom ljetnih mjeseci uvezeno je dodatnih 37,060 tona te ribe izvan Japana; prema službenim predviđanjima stručnjaka ta će brojka i dalje rasti. Uzrok pada količine ribe povezan je s promjenama u temperaturi i strujama u inače jeguljama bogatim vodama između Japana, Kine i Tajvana. Kao rezultat toga, Japanski uvoznici jegulja očekuju da će raditi prekovremeno kako nacija ne bi ostala bez svojeg omiljenog ljetnog jela - uvoz će se povećati, a s njime i cijene. „Broj uhvaćenih mladih jegulja u ovoj regiji opao je ove godine i to je zabrinjavajuće", izjavio je Masayoshi Ikeda iz Udruženja japanskih uvoznika jegulja. „Vjerujemo da je to zbog globalnog zatopljenja koje negativno utječe na jegulje iz ove regije. Cijene će zbog toga početi rasti. Neće proći puno vremena i jegulja će postati skupa kao tuna." Pored svega toga, manjak jegulja izgleda potiče i kriminal vezan za njih: ranije ovoga mjeseca polica je napravila raciju na posjedu jednog uvoznika jegulja i u tvrtki koja ih prerađuje pod sumnjom da su tajvanske jegulje etiketirali kao japanske.
Činjenice:
- Na Japanskom jegulja se kaže „unagi"; ona je omiljeno ljetno jelo u toj zemlji već 300 godina.
- Jegulja je bogata proteinima, kalcijem i vitaminima A i E; vjeruje se da ljudima olakšava preživljavanje vlažnih ljetnih mjeseci.
- Tajvan, Kin, Hong Kong i Malezija su vodeći proizvođači jegulja - istovremeno su i najveći uvoznici u Japanu.
- Uzgajivači jegulje godišnje potroše oko 10 mjeseci radeći i brinući se za njih prije nego budu spremne za jelo.
- Japanske jegulje naseljavaju vode oko te zemlje, zatim Koreja, Vijetnama, Istočno kinesko more i Sjeverni dio Filipina.
- Greenpeace International dodao je japansku jegulju na svoju crvenu listu morske hrane: to znači da postoji velika mogućnost da je riba dobivena iz iznimno neodrživih ribarnica.
- Secijalzirani „unagi" restorani preko ljeta su u Japanu dupkom puni.
- Konzumacija jegulja slavi se svakog srpnja na Dan bivola prema lunarnom kalendaru - to je najtoplije vrijeme u godini - kako bi se ljudima dala snaga i energija za nastavak godine.
Novi komentar