« Film
objavljeno prije 14 godina i 11 mjeseci
KLJUČNE SU SCENE

Za uspješnost blockbustera zaslužna je matematika

Tajna najuspješnijih filmova ne krije se u glumcima već u duljini filmskih sekvenci poredanih u pravilnom uzorku

Fotografija vijesti
Fotografija vijesti (Shutterstock)
Više o

Ratovi zvijezda

,

filmovi

,

blockbusteri

,

holivud

,

filmske sekvence

Jeste li se ikada zapitali zašto vam je neki film u biti bio zanimljiv i zbog čega točno niste mogli skinuti pogled s ekrana? Zanemarite sad pitanja filmskog ukusa i ljubavi prema određenom žanru. Sigurno ima filmova koji ne spadaju u domenu vaših preferencija, ali ste ih ipak opčinjeno odgledali.

Prema riječima znanstvenika sa Sveučilišta Cornell, suvremeni blockbusteri privlače našu pozornost služeći se određenom matematičkom formulom. Izgleda da tajna uspjeha ne leži u očaravajućim glumcima i tematici i scenama koje tjeraju suze na oči već u duljini scena koje se ponavljaju po pravilnom uzorku.

Znanstvenici su proučavali 150 najuspješnijih holivudskih komedija, drama i akcijskih filmova iz perioda između 1935. i 2005. godine i otkrili su da se u njima scene, odnosno sekvence javljaju u pravilnom uzorku tijekom čitavog filma. To saznanje samo je potvrdilo prijašnju studiju provedenu 1990. godine koja je pokazala da je sjeckanjem informacija u pravilne uzorke najlakše privući i zadržati pozornost primatelja tih informacija. U prijevodu, zbog tih uzoraka ne možemo maknuti pogled s ekrana.

Duljina scena nije posebna. Bitno je da je svaka sekvenca manje više identičnog vremena trajanja. Obzirom da se ta tehnika rijeko pojavljuje u filmovima prije 1990., malo je vjerojatno da redatelji namjerno eksploatiraju formulu. Čini se da samo kopiraju strukturu i stil filmova koji su postali uspješni ni ne znajući u čemu je prava tajna njihova uspjeha.

Kao primjer se navode dva nastavka Ratova zvijezda - Osveta Sitha iz 2005. i Imperij uzvraća udarac iz 1980. Ova dva filma savršeno prate određeni uzorak. Nadalje, tu su još filmovi Oluja svih oluja, Zgodna žena i Buntovnik bez razloga. Zanimljivo, noir filmovi i oni izričito umjetničke prirode rijetko kad imaju pravilan uzorak sekvenci, piše New Scientist.

18.02.2010. 09:26:28
Novi komentar
nužno
nužno