« Kazalište
objavljeno prije 16 godina i 6 mjeseci

‘Svima je jasno da je Selem Štrljićev politički mentor’

Redatelj Oliver Frljić o pokušaju zabrane svoje predstave na Splitskom ljetu

Frljić tijekom uvježbavanja scene u kojoj su glumci odjeveni u meso, a Ivo Sanader drži govor
Frljić tijekom uvježbavanja scene u kojoj su glumci odjeveni u meso, a Ivo Sanader drži govor
Više o

splitski HNK

,

Splitsko ljeto

,

Milan Štrljić

,

Oliver Frljić

• Je li odluka Milana Štrljića da zabrani vašu predstavu ‘Bakhe’ bila samo političke naravi? Ili je posrijedi i običan ljudski strah?

Mislim da je to bio prvenstveno strah od političkih struktura koje Štrljić nije konzultirao, što je potvrdila kasnija izjava Ive Sanadera da zabrana ne smije biti.

• Tko je glavni u splitskom HNK-u - Milan Štrljić ili Petar Selem?

Osobno to ne mogu ni na koji način dokazati, ali Selem je vjerojatno Štrljićev politički mentor te Štrljić i provodi odluke koje su već unaprijed donesene.

• Je li vrijeme da Milan Štrljić ode?

Mi smo već zatražili njegovu ostavku i stojimo iza toga. U bilo kojoj drugoj državi netko takav morao bi podnijeti ostavku. No, njemu to ne pada na pamet. Ako ostane tako, bit će to žalosno za naše društvo. To je poruka da ovdje ne postoji nikakva odgovornost.

• Je li vaša provokacija bila radi provokacije same ili pak ima neko drugo, bolje opravdanje?

Nisam išao s idejom da to bude provokacija, htio sam govoriti o nekim problemima koji se u Splitu spremaju pod tepih i kako politički mehanizmi ostaju isti. 

• Jeste li ikada mogli pretpostaviti da je cenzura u kazalištu 2008. moguća?

Pretpostavljao sam da će postojati neki otpor, ali sam ipak mislio da će biti malo više mudrosti. Nisam se nadao da će oni to ovako nemušto odraditi. Time su svima pokazali da se radi o političkoj cenzuri.

• Kako tumačite Sanaderovo popuštanje, tim više što je njegov kontroverzni govor s Rive dio predstave?

Premijer se ne bi trebao miješati u te stvari, postoje drugi mehanizmi koji bi trebali rješavati pitanja u kazalištu. Zabrana je utjecala da se on oglasi, jer bi se šutnja tumačila kao politička cenzura u kazalištu. Naravno da on ne želi čuti svoj govor u predstavi, barem ne u ovom kontekstu.

• Živi li danas Split specifičnu postratnu priču straha i paranoje?

Išao sam u srednju školu u Splitu, pa mi se bilo zanimljivo vratiti se i vidjeti da postoje iste vrste problema kao i prije 10 godina. Postoje i drugi takvi gradovi. Split je u predstavi postao neka vrsta predstavnika svih gradova u Hrvatskoj.

• Imate li neke ponude za daljnji život predstave?

U pregovorima sam pa ne smijem ništa još reći. Predstava je u vlasništvu splitskog  HNK, pa oni o tom odlučuju. U ovoj situaciji, čini mi se da će oni sve napraviti da ne ide dalje.

Piše: Piše: Iva Ćurić
25.07.2008. 01:46:23
Novi komentar
nužno
nužno