« Lifestlye AUTO
objavljeno prije 16 godina i 10 mjeseci
test HONDA CIVIC 2.2 i-CDTI SPORT MT

Svemirac s dizelom u ‘žilama’

Civic ima prednju masku koja izgleda svemirski, a stražnjica nalikuje ulazu u neku SF letjelicu. Unutrašnjost automobila još je više okrenuta budućnosti čemu osobito doprinosi komandna tabla koja u mraku izgleda gotovo fantastično

Fotografija vijesti
Više o

Honda Civic

Dizajnom koji je daleko ispred svog vremena, kao da je stigao iz budućnosti, Hondin novi Civic s pet vrata vrlo je atraktivan automobil kojeg bi mnogi poželjeli. Još je k tome u kombinaciji s 2.2-litrenim i-CDTI dizelašem od 140 KS, vrlo moćan. Ujedeno je i štedljiv (prosječna potrošnja je 5,3 l), što dosta znači u vremenima vrlo visokih cijena goriva.

Prednja maska novog Civica napravljena je tako da izgleda svemirski, sportski, agresivno, a opet luksuzno.

Fantazija u mraku

S boka automobil djeluje također vrlo privlačno s kvakom skrivenom u stražnjem paru vrata. Stražnjica je opet priča za sebe - nalikuje ulazu u svemirsku letjelicu i više je nego impresivan doživljaj.

MOTOR: četverocilindrični, turbodizelski, common-rair
OBUJAM: 2204 ccm;
SNAGA: 140 KS;
OKRETNI MOMENT: 340 Nm;
DIMENZIJE: 4245 x 1765 x 1465 mm;
MJENJAČ: ručni, 6 brzina;
UBRZANJE (od 0 do 100 km/h): 8,6 s;
NAJVEĆA BRZINA: 205 km/h;
POTROŠNJA: 4,5/5,3/6,7 l na 100 km;
PRTLJAŽNIK: 350 l;
CIJENA: 29.120 eura 

Unutrašnjost je još više okrenuta budućnosti s komandnom tablom koja u mraku izgleda gotovo pa fantastično. Dovoljno je samo malo pustiti mašti na volju pa da se stekne dojam da se nalazite u svemirskom brodu. Međutim, kada se sjedne u sportski oblikovana sjedala koja odlično drže tijelo u zavojima, tek onda shvaćate koliko su Japanci vodili računa o ergonomiji.

Motor obujma 2.2 litre pravi je Hondin dizelski biser koji je nekoliko godina brušen, te doveden do savršenstva. Uglađenog rada s okretnim momentom od 340 Nm, dovoljno je suptilan za gradsku vožnju, ali istodobno vrlo moćan za ubrzanja i pri višim brzinama.

Do stotke za 8,6 s

Snaga turbodizelaša prenosi se preko ručnog mjenjača sa 6 brzina koji je na visini zadatka. S ubrzanjem od 8,6 sekundi od nula do stotke, te maksimalnom brzinom od 205 km/h, Civic je sa sportskim paketom opreme odličan izbor, ali samo dok se ne spomene cijena od 29.120 eura.

Oprema Sport vrlo je bogata bez obzira da li se radi o aktivnoj ili pasivnoj sigurnosti. Za aktivnu sigurnost brinu se ABS plus EBD, potom BAS (sustav za pomoć pri kočenju, kao i VSA (sustav elektronskog nadzora stabilnosti vozila). Faktori pasivne sigurnosti su, između ostaloga, 4 zračna jastuka (za vozača i suvozača, kao i 2 bočna airbaga) i zračne zavjese.

Dva auspuha

Sportski dojam ovog modela pojačavaju aluminijske papučice komandi, dvostruki kromirani ispušni sustav, 17-colne aluminijske felge... Futuristički izgled, dobra vozna svojstva, moćan i štedljiv dizelaš, atraktivni interijer, te sportski paket opreme, dovoljan su razlog za kupnju ove igračke za odrasle kojoj je jedina mana previsoka cijena.

Sjajan na autocesti

Civic ima nešto tvrđe podešen ovjes, tako da se neravnine itekako dobro osjećaju, a izravni upravljač u takvim uvjetima zadaje dosta posla. Na autocesti sjajno leži, bez problema hvata maksimalnu brzinu i pravo je uživanje voziti ga polupraznom Dalmatinom.

Prostrana unutrašnjost

Unutrašnjost je vrlo prostrana, možda najprostranija u klasi, kao i prtljažnik s osnovnim kapacitetom od 456 litara. Prostor za tako velik prtljažnik dobiven je smještanjem spremnika goriva ispod stražnjeg sjedala.

Titula ‘motor trenda’

Američki magazin ‘Motor Trend’ još od 1949. godine dodijeljuje titulu ‘Automobila godine’. Njihov izbor je vrlo cijenjen i služi kao pouzdan putokaz koji modeli vrijede. Stoga se Honda itekako ponosi njihovom titulom koju je dobio novi Civic.

 

25.03.2008. 14:13:17
Novi komentar
nužno
nužno