« Hrvatska
objavljeno prije 14 godina i 9 mjeseci
ODOKATIVNE METODE

Srednjoškolski sindikat protiv najavljene reforme gimnazija

U sindikatu se pitaju tko bi mogao predavati novi predmet prirodoslovlje koji bi trebao ujediniti fiziku, kemiju i biologiju

Fotografija vijesti
Fotografija vijesti (Cropix/Arhiva)
Više o

Branimir Mihalinec

,

Radovan Fuchs

,

srednjoškolski sindikat

,

Nezavisni sindikat zaposlenih u srednjim školama

,

gimnazije reforma

Nezavisni sindikat zaposlenih u srednjim školama Hrvatske priopćio je danas da će se najoštrije suprotstaviti reformi gimnazija kakvu najavljuje ministar znanosti, obrazovanja i športa Radovan Fuchs jer se sindikat, iako smatra da su promjene u školskom sustavu nužne, ne može složiti s metodama kojima se želi provesti reforma.

Sindikat traži ponovno aktiviranje Vijeća za Nacionalni kurikulum koje je, dok je djelovalo, postavilo stručne temelje za reformu cjelokupnog obrazovnog sustava, ali ga je ministar Fuchs, kako ističe, neopravdano raspustio.

Potaknut izjavama ministra znanosti u jednom dnevnom listu, predsjednik srednjoškolskog sindikata Branimir Mihalinec ističe kako se "predlaže reforma samo jednog segmenta obrazovnog sustava, i to isključivo 'odokativnom' metodom ili metodom 'prst na čelo'".

"Samo tako je moguće pročitati nebuloze o ukidanju fizike, biologije i kemije kao pojedinačnih predmeta, a kao zamjena se predlaže novi predmet - prirodoslovlje. Ima li autor te ideje predodžbu o tome tko bi mogao predavati takav surogat od predmeta?" pita Mihalinec.

Kritičan je i prema broju obveznih predmeta koji se predlažu te navodi kako se "licitira s brojem od pet obveznih predmeta pa na dalje".

Kad bismo stvar doveli do apsurda, možda bi bila dovoljna samo tri predmeta - npr. pisanje, čitanje i račun, ističe Mihalinec i dodaje da bismo tako imali "super kvalitetno pripremljene gimnazijalce za nastavak obrazovanja, sukladno interesima onih kojima obrazovani ljudi samo smetaju", a novac uložen u njihovu izobrazbu smatraju troškom koji "treba kresati".

Podsjeća da "gotovo više nema europske zemlje koja nema kurikuralni pristup obrazovanju" te da će se odustankom od njega hrvatski školski sustav još više unazaditi. (hina/metro-portal)

12.04.2010. 16:21:04
Novi komentar
nužno
nužno