« Život
objavljeno prije 14 godina i 4 mjeseca
ŠTO SAD

Šef kao frend na Facebooku? Ne, hvala

Amerikanci smatraju da je "prijateljevanje" s nadređenim, odnosno podređenim na društevnim servisima loša praksa

Fotografija vijesti
Fotografija vijesti (Shutterstock)
Više o

Facebook

,

radno mjesto

,

nadređeni

,

podređeni

Sveprisutni strah korisnika Facebooka je taj da će se jedno jutro probuditi, otići na navedenu stranicu i otkriti da im je šef, gazda iliti nadređeni poslao zahtjev za prijateljstvom. I obrnuto, šefovi strahuju od zaposleničkih zahtjeva.

Kako su Amerikanci opsjednuti statistikom i raznoraznim istraživanjima ne čudi da su odlučili provjeriti na koji se način državljani domovine navedenoga društvenog servisa nose s ovom strašnom situacijom i kakva su njihova razmišljanja o „druženju" radnika s glavonjama i obrnuto. Prema rezultatima ankete pod nazivom "Responsibility Project" provedenu pod okriljem osiguravateljske tvrtke Liberty Mutual, čak 56 posto Amerikanaca smatra da je neodgovorno biti prijatelj s nadređenim preko Facebooka. Oko 62 posto nadređenih pak tvrdi da je pogrešno prihvatiti zahtjeve za prijateljstvom koje pošalju zaposlenici.

Od 1,000 ispitanika njih 76 posto misli kako je sasvim u redu imati ravnopravne kolege na listi Facebook prijatelja. No, što u slučaju da netko od kolega dobije promaknuće i postane nadređeni? Treba li tu osobu maknuti iz prijatelja ili ne? I što kad su uloge obrnute? Kad vi postanete nadređeni? Nije čudno da upravo zbog ovakvih okolnosti ljudi često dolaze u neugodan položaj. Misli se, naravno, na kontekst društvenih servisa u kombinaciji s radnim kolegama i promjenama na poslu. Ljudi će u ovakvim situacijama imati sasvim različita stajališta o tome što je odgovorno, odnosno što bi trebalo učiniti, a što ne, smatra Kelly Holland, jedna od istraživača.

Osim navedenih dilema, ispitivala su se stajališta i o korištenju društvenih mreža na radnome mjestu. Tako 73 posto ispitanih smatra da je obnavljanje statusa na Facebooku tijekom radnog vremena loš potez, postavljanje fotografija je još gore prema mišljenju 82-postotnog dijela dok 79 posto tvrdi da nije u redu gledati video snimke na internetu.

S druge strane, 66 posto misli da je sasvim u redu provjeravati osobne mailove na radnom mjestu. Amerikanci su podijeljenih razmišljanja o tome trebaju li tvrtke provjeravati profile zaposlenika na društvenim servisima.

Kad se radi o osobnim stvarima, 60 posto ispitanika smatra da je potpuno prihvatljivo izbrisati bivše partnere s liste prijatelja, 40 posto roditelja protivi se stavljanju fotografija djece na Internet, odnosno na Facebook profil, a čak trećina roditelja redovito provjerava što im djeca rade na društvenim servisima. Kad je u pitanju odnos učenik-nastavnik na Facebooku, 80 posto roditelja to vidi kao neprihvatljiv način interakcije.

„Društveni mediji predstavljaju arenu koja je iznimno kompleksna u smislu odgovornog ponašanja", zaključuje Holland. Na kraju, jedina stvar oko koje su se složili gotovo svi ispitanici je ta da je „potpuno egoistično i besmisleno" otvoriti Facebook stranicu vlastitog ljubimca. Anketa je provedena u siječnju tekuće godine.

26.02.2010. 00:06:00
Novi komentar
nužno
nužno