Riječ urednika
Velikoj krizi na američkom tržištu automobila naprosto nema kraja. Službeni rezultati iz srpnja 2008. pokazuju kako su svi proizvođači zabilježili značajan pad prodaje, uključujući i Japance, koji su dosada kako-tako odolijevali negativnim rezultatima plasmana. Najlošije su u srpnju prošli američki divovi jer je Chrysler LCC prodao za 34 posto manje automobila nego u srpnju 2007., GM je imao pad od 32,4 posto, dok je Ford ostvario minus od 21,5 posto. Pomalo iznenađuje sniženje prodaje Toyotinih modela za čak 18,7 posto, dok je plasman Honde bio niži za 9,2 posto.
U zemljama EU je također zabilježen pad prodaje automobila u srpnju, ali nije tako izražen kao u SAD, jer iznosi ‘samo’ 8 posto. Najlošiji su tržišni rezultati ostvareni u Italiji gdje je pad prodaje dosegao 11 posto, Velikoj Britaniji (minus 13 posto) i Španjolskoj (minus 31 posto).
Visoke cijene goriva međutim nisu na godišnjem nivou u Europi izazvale katastrofalni učinak, budući da je u prvih šest mjeseci 2008. prodaja pala tek za 3 posto u usporedbi sa 2007. Očito je međutim kako kriza pomalo prelazi iz SAD na Stari kontinet i proizvođači traže spas (čitaj profit) u zemljama gdje automobila nedostaje, a to su Rusija, Kina i Indija. puno učinkovitije...
Novi komentar