« Život
objavljeno prije 13 godina i 5 mjeseci
MANIPULACIJA

Reklame krive za dječje zanovijetanje

Što je dijete bolje upoznato s likom koji se koristi za reklamiranje proizvoda, to je veća vjerojatnost da će svoje roditelje gnjaviti da mu kupe taj proizvod, tvrde znanstvenici

Fotografija vijesti
Više o

roditelji i djeca

,

reklame

Ovo možda i neće biti preveliko iznenađenje većini mama, ali sada imamo i znanstveni dokaz koji potvrđuje kako je zanovijetanje vašeg zlata direktno povezano s izloženosti djeteta reklamama koje svakodnevno gleda.

Što je dijete bolje upoznato s likom koji se koristi za reklamiranje proizvoda, to je veća vjerojatnost da će svoje roditelje gnjaviti da mu kupe taj proizvod. Isto tako, zanovijetanje dolazi u tri glavna oblika.

Kako ne bi sve bilo tako crno, ista studija pokazala je da se zanovijetanje lako može ograničiti postavljanjem čvrstih pravila i dobrim pregovaranjem s djetetom u ranoj dobi.

Zaćuđujuće, postoje tri glavna oblika zanovijetanja: mladenačko zanovijetanje, zanovijetanje koje testira roditeljske granice te manipulativno zanovijetanje.

Manipulativno je zanovijetanje jedino koje se pojačava kako dijete ide starije.

Prema autorici studije Dini Borzekowski, profesorici na fakultetu John Hopkins, zanovijetanje za proizvodima koji se najviše reklamiraju dolazi do svog vrhunca u dobi od 10 i 11 godina, kada djeca i najviše gledaju televiziju, a smanjuje se kako dijete zađe u svoje tinejdžerske godine.

Kad se govori o strategijama koje primjenjuju kad im dijete počne zanovijetati, 36% majki predlaže ograničavanje televizije i drugih medija, a 35% njih tvrdi kako je najbolji pristup razgovor s djecom. Popuštanje djetetu pokazalo se najgorom strategijom.

Budući da se zanovijetanje mijenja kako dijete ide starije, stručnjaci predlažu upravo razgovor kao dugoročno najbolji način da se pozabavite ovom pojavom.

„Ukoliko im samo popuštate ili odbijate nešto kupiti bez objašnjenja, dijete nikada neće moći doista shvatiti zbog čega je tomu tako te će samo nastaviti zanovijetati još jače. Na kraju krajeva, ako vas je dijete zanovijetanjem uspješno privolilo da mu nešto kupite kad je imalo 5 godina, budite sigurni da će naći način da nešto dobije i kad bude imalo 15", zaključuje profesorica.

23.08.2011. 22:27:00
Razgovor RSS komentara novi komentar ↓
  1. avatar
    Šaptač morževima
    24.08.2011. 10:09
    Ne vidim zašto se svi roditelji ne bi koristili klasičnim opravdanjem koje je odgojilo generacije dobrih ljudi: "Ne mogu ti to kupiti jer se nema novaca, kad budeš imala svoj novac, moći ćeš si kupiti što god budeš htjela!"
    I tu zanovjetanje ne pomaže, jer kako svi dobro znamo, nikad roditelji nemaju novaca:)
Novi komentar
nužno
nužno