« Film
objavljeno prije 3 godine i 3 mjeseca
kino

Rafinirane melodrame Douglasa Sirka u kinu Tuškanac

Douglas Sirk (pravim imenom Hans Detlef Sierck) autor je čiju je revalorizaciju u velikoj mjeri svojim publicističkim i redateljskim radom potaknuo njemački redatelj Rainer Werner Fassbinder

Filmovi Douglasa Sirka
Filmovi Douglasa Sirka (Arhiva)
Više o

kino Tuškanac

,

Douglas Sirk

Kino Tuškanac od 27. siječnja do 03. veljače donosi osam najcjenjenijih melodrama Douglasa Sirka realiziranih za studio Universal. Prema mnogima najznačajniji redatelj u žanru melodrame u povijesti američkog filma, Douglas Sirk (pravim imenom Hans Detlef Sierck) autor je čiju je revalorizaciju u velikoj mjeri svojim publicističkim i redateljskim radom potaknuo njemački redatelj Rainer Werner Fassbinder. 

Program filmova njemačko-američkog redatelja Douglasa Sirka u kinu Tuškanac započinje u srijedu sjajnom Imitacijom života (1959), jednom od komercijalno najuspješnijih holivudskih melodrama 1950-ih koja predstavlja klasično žanrovsko ostvarenje. Film je uspio publiku ponovo privući melodrami, kao i aktualnom učiniti temu međurasnih odnosa, koja je dotad u Hollywoodu bila većinom izbjegavana.

U četvrtak slijedi izvrsna melodrama Zapisano na vjetru (1956), ovjenčana Oscarom za najbolju sporednu glumicu (Dorothy Malone). Glumačku postavu čine još Rock Hudson, Lauren Bacall i Robert Stack, a riječ je o maestralno režiranoj melodrami o ljubavnom četverokutu, koji redatelj profilira oslanjajući se na iznimno sugestivnu režiju, raskošni vizualni stil i bravurozno predočene turobne intimne svjetove svojih likova, bogatih, ali nesretnih ljudi.

Petak u kinu Tuškanac donosi impresivnu romantičnu melodramu Veličanstvena opsesija (1954), jednu od najuspjelijih i najznačajnijih holivudskih melodrama 1950-ih. Sjajno režiran, dojmljivo estetiziran, naglašeno atmosferičan i neponovljivo emotivan film i danas plijeni impresivnom fotografijom Russella Mettyja. U vrijeme izlaska film je ostvario izuzetan komercijalni uspjeh, a Rocka Hudsona promovirao u veliku holivudsku zvijezdu. 

Program se nastavlja u subotu filmom Sve što nebo dopušta (1955), jednom od najutjecajnijih i najuspjelijih melodrama u povijesti holivudskog i svjetskog filma. Romantične protagoniste tumače Rock Hudson i Jane Wyman, a film isprva nije naišao na osobito odobravanje dominantno američke kritike. Razlozi su dijelom ležali i u intrigantnom prikazu malograđanštine u američkom društvu sredinom 1950-ih, no film je s vremenom stekao izniman ugled. 

Retrospektiva redatelja Douglasa Sirka u kinu Tuškanac u nedjelju donosi romantičnu ratnu dramu Doba ljubavi i doba smrti (1958), za glavnu ulogu u kojoj je izvrsni John Gavin osvojio Zlatni globus kao najperspektivniji novi glumac. Riječ je o ekranizaciji istoimenog romana Ericha Marie Remarquea, izvrsno režiranom ostvarenju snažne antiratne poruke, filmu koji je živ, autentičan, gdjekad šokantno brutalan, ali i vrlo emotivan, dojmljivo atmosferičan i odlično glumljen.

U ponedjeljak slijedi Sve što želim (1953), romantična drama temeljena na romanu američke književnice Carol Ryrie Brink. Douglas Sirk ju je ekranizirao uz određene probleme, no konačni rezultat je vrlo uspjelo djelo u kojem je Sirk još jednom demonstrirao redateljsku vještinu u prikazu buržoaskog života u američkim gradićima, kao i malograđanštine i poimanja morala njihova stanovništva. 

U utorak je pustolovna melodrama Potamnjeli anđeli (1957), adaptacija romana Pylon Williama Faulknera koji je Sirkov film proglasio najuspjelijom adaptacijom nekog svog djela. Posrijedi je po mnogim obilježjima tipična redateljeva melodrama koja imponira dojmljivim evociranjem tjeskobne ugođajnosti Faulknerove proze te vrlo vještim i sugestivnim postuliranjem troje središnjih likova kao osoba uvjerljivo utonulih u rezignaciju i nemoć. 

Program završava u srijedu melodramom Uvijek postoji sutra (1955), drugom adaptacijom romana Ursule Parrott. Iako je Douglas Sirk film želio snimiti u boji, čelnici Universala to su odbili, a riječ je o četvrtoj zajedničkoj glumačkoj suradnji Freda McMurrayja i Barbare Stanwyck. Sirk se u filmu na intrigantan, promišljen i vrlo sugestivan način bavi temom zamki koje život postavlja pred jednu obitelj iz gornje srednje klase, cjelinu učestalo obogaćujući ironijom.

25.01.2021. 10:31:00
Novi komentar
nužno
nužno