« Biznis
objavljeno prije 15 godina i 2 mjeseca
to je stvoreno za tebe

Profili potrošača - što nas čini dobrim kupcima?

Jeste li među onima koje trgovci obožavaju, ili vaša ličnost zadaje glavobolju ljudima s druge strane pulta

Fotografija vijesti
Fotografija vijesti (Arhiva)
Više o

profil potrošača

,

dobar kupac

,

materijalist

Ličnost je psihička struktura koja nas čini posebnima i jedinstvenima u odnosu na druge osobe. S obzirom na to da je ličnost ono što ponašanju udara konačan pečat čineći ga prepoznatljivim, ne možemo je zaobići ni u proučavanju potrošačkog ponašanja. Što o tome misle stručnjaci, kaže nam Andrijana Mušura, redovita predavačica na katedri socijalne psihologije Zagrebačke škole ekonomije i menadžmenta.

- Ličnosti koje potrošači imaju kao osobe najčešće se odražavaju i na potrošačkom ponašanju. Tako npr. osobe koje su konzervativne po prirodi nisu sklone isprobavanju novih proizvoda jer pri tome osjećaju neugodu i nesigurnost. Takve osobe nisu otvorene za novosti i teško mijenjaju postojeće stavove - kaže Andrijana Mušura, redovita predavačica na katedri socijalne psihologije Zagrebačke škole ekonomije i menadžmenta.

Posjedovanje kao potreba

Tako će se isti proizvod različito reklamirati za različiti tip ličnosti. Klasičarima je npr. čokoladu bolje predstaviti u raskošnom omotu na pristojnoj zabavi, dočim će modernima privlačnije biti ako se čokolada u reklami konzumira prije odlaska u veliku avanturu u planinama.

- Materijalisti cijene posjedovanje stvari, ali ondje gdje je to posjedovanje dio njihova identiteta. Postoje materijalisti koji vole imati, ali npr. radi komfora za vlastitu obitelj. Neki potrošači imaju izraženu potrebu za spoznajom i informiraju se o proizvodima, čitaju, traže, uspoređuju i slično - objašnjava Mušura.

Klasične teorije o ponašanju potrošača usmjerene su na istraživanja potreba potrošača. Težište je u istraživanju na racionalnom ponašanju potrošača koji se pri odabiru proizvoda rukovode ekonomskim motivima i razlozima. Te teorije ne analiziraju ličnost potrošača te ne dobiju odgovore na pitanja zašto se potrošač ponaša na određeni način.

Za razliku od klasičnih, suvremene teorije o ponašanju potrošača uključuju motivacijska istraživanja u analizi ponašanja potrošača.

Marketinški stručnjaci kada izrađuju plan gađaju određene osobine ličnosti s ciljem da se bolje povežu s potrošačima i nađu im slabe točke.

Članak pročitajte u cijelosti na Profitiraj.hr

27.11.2009. 19:54:15
Novi komentar
nužno
nužno