« Putovanja
objavljeno prije 10 sati i 25 minuta
COOL ;)

Pola hrvatskih putnika svjesno je utjecaja turizma na okoliš

Istraživanje zaključuje da je po prvi put, pola hrvatskih putnika (50 %) svjesno kako njihova putovanja utječu na lokalne zajednice i na okoliš

Ajde, bar pola za sad...
Ajde, bar pola za sad... (Arhiva)
Više o

turizam

,

utjecaj na okoliš

Objavom desetog izdanja svog godišnjeg istraživanja, Booking.com donosi uvid u to kako se mijenjaju stavovi i namjere potrošača kada je riječ o društvenom i ekološkom utjecaju na putovanja. Na temelju informacija dobivenih od 32.000 putnika iz 34 zemlje, u vrijeme kada se sve više razgovara o utjecaju turizma na destinacije, istraživanje zaključuje da je po prvi put, pola hrvatskih putnika (50 %) svjesno kako njihova putovanja utječu na lokalne zajednice i na okoliš, dok gotovo dvije trećine Hrvata (66 %) želi ostaviti mjesta koja posjećuju u boljem stanju nego što su ih zatekli.

Novo istraživanje Booking.com-a fokusira se na perspektivu lokalnih zajednica. Budući da ispitanici nisu odgovarali samo na pitanja o tome kako putuju, već i o tome kako doživljavaju turiste koji posjećuju mjesta u kojima žive, ovaj pristup pokazuje prednosti i izazove turizma iz perspektive putnika i iz perspektive lokalnih stanovnika. Iako ispitanici smatraju da turizam ima općenito pozitivan utjecaj na mjesto u kojem žive, izvješće otkriva da su potrebne promjene kako bi se odredišta mogla razvijati na održiv način i da bi svi i dalje mogli u njima uživati.

Razumijevanje potreba lokalnih stanovnika

Više od trećine (39 %) hrvatskih putnika smatra da je u mjestu u kojem žive razina turizma odgovarajuća, ali stanovnici ističu neke od uobičajenih izazova povezanih s turizmom, uključujući: prometne gužve (47 %), bacanje smeća (43 %), prenapučenost (46 %) i rast troškova života (39 %).

Unatoč tim izazovima, samo mali broj hrvatskih putnika smatra da je ograničavanje broja turista u njihovoj destinaciji rješenje. Umjesto toga, naglašavaju potrebu za ulaganjem u njihove zajednice, a kao najpoželjnije oblike podrške navode poboljšani prijevoz (43 %), zbrinjavanje otpada (46 %) i očuvanje okoliša (38 %).

Kad je riječ o ponašanju posjetitelja u njihovom mjestu, više od pola hrvatskih putnika ima pozitivan stav i navodi da primjećuju da turisti u njihovom mjestu često ili uvijek poštuju lokalne običaje i tradicije te da podržavaju lokalne poduzetnike.

Osvještenije navike postaju općeprihvaćene

Tijekom deset godina koliko Booking.com prikuplja povratne informacije došlo je do promjena u razini svijesti, preferencijama i prioritetima - posebno kada je riječ o njihovu utjecaju na lokalne zajednice i ekosustave. Prakse poput smanjenja otpada i potrošnje energije postale su uobičajene i ostaju među glavnim izborima putnika koji žele putovati odgovornije.

U 2020. godini čak 43 % putnika globalno navelo je da su isključivali klima-uređaj ili grijanje u smještaju kad nisu bili u njemu, a do 2023. taj postotak porastao je na 79 % među hrvatskim putnicima. Ovogodišnje istraživanje pokazuje da se uz ekološke izbore sada sve više uzimaju u obzir i ponašanja koja se odnose na lokalne zajednice i gospodarstvo - putnici svjesno razmišljaju o načinima kako mogu smanjiti svoj utjecaj na odredišta koja posjećuju, bilo da se radi o traženju savjeta za putovanja u neko drugo doba godine (41 %) ili odabiru alternativnih destinacija kako bi izbjegli gužve (38 %).

22.05.2025. 15:00:00
Razgovor RSS komentara novi komentar ↓
  1. avatar
    armando
    22.05.2025. 17:28
    turizam snosi posljedice
Novi komentar
nužno
nužno