« Život
objavljeno prije 11 mjeseci i 16 dana
POKLONI

Po poklonu se Božić poznaje

Na poklonima se ne štedi jer ih kupuje četiri od pet građana Hrvatske, premda više od polovice njih ističe kako im to zna predstavljati stresno iskustvo

(Ne)ma se, (ne) može se!
(Ne)ma se, (ne) može se! (Arhiva)
Više o

trgovci

,

prodaja

,

trgovine

,

blagdani

Došlo je i to vrijeme kada su nam svima na pameti pokloni, blagdanska trpeza i uživanje u druženjima, a kada to sve prođe onda ćemo zbrajati manjke u novčanicima i viškove na vagi. No, o tome se sada ne treba brinuti.

Redovito anketno istraživanje o navikama u potrošnji tijekom blagdanske sezone proveli smo i ove godine te dobivene rezultate usporedili s onima iz prošle godine kako bismo uvidjeli kakav je trend. Mijenja li se što?

Pa na prvo pitanje i ne baš previše toga. Eto, porastao je broj onih koji će na kupnju božićnih poklona trošiti skromnije iznose - tako je za 6% veći broj građana koji planiraju za to potrošiti do 25 eura te ih sada ima točno toliko - 25%. Najviše građana za tu će prigodnu potrošnju izdvojiti do 70 eura, njih 29% ili 3% manje nego lani, a 4% manje je i onih koji će potrošiti do 130 eura, kojih pak imamo 17%. Više od 130 eura trošit će za kupnju poklona 7% građana i to je isto kao i za prošlogodišnji Božić. Ukupno gledano, poklone će ove godine kupovati 78% hrvatskih građana, što je 1% više nego u 2022. godini.

Kako o toj potrošnji razmišljaju pokušali smo doznati pitanjem hoće li ove godine trošiti više ili manje nego lani, a rezultati su u ravnoteži u usporedbi s lanjskim Božićem. Naime, tek je nešto manji broj građana koji sada planiraju trošiti manje, što je kao svoj odgovor istaknulo 35% građana (lani je štedljivih bilo 4% više), a za 5% je porastao broj građana koji planiraju trošiti jednak iznos te ih sada imamo 55%. Više nego lani trošit će svaki deseti građanin Hrvatske te je njihov broj za 1% manji jer ih je u 2022. bilo 11%.

Istodobno, za 4% porastao je broj građana koji planiraju barem dio poklona kupiti putem interneta pa je tako online kupnja premašila natpolovični udio u toj potrošnji s 54%.

Blizu polovice je i onih građana kojima kupnja poklona predstavlja zadovoljstvo te ih kao i lani imamo 46%, dok je onih kojima je to stres za 2% više i sada ih je 16%. Da su podijeljeni po tom pitanju te da im kupnja poklona predstavlja istodobno i stres i zadovoljstvo kaže 37% građana ili 3% manje nego u prošloj godini.

Uz blagdane se vežu i putovanja pa smo opet upitali naše građane planiraju li ove godine ići na skijanje. Svaki sedmi građanin planira ići na skijanje ili zimovanje jer je kao i lani njih 14% na to pitanje odgovorilo potvrdno.

Piše: Ja Trgovac
15.12.2023. 17:30:00
Novi komentar
nužno
nužno