Papa Franjo otvorio je Katoličku crkvu gay svećenicima
Poglavar Katoličke ckrve Franjo od svih svojih prethodnika zauzeo je dosad najpomirljiviji stav prema homoseksualcima u Crkvi
Papa Franjo u zrakoplovu na povratku iz Brazila punih je 80 minuta odgovarao na pitanja novinara i, među ostalim, bio je upitan o 'gay lobiju' u Vatikanu.
'Kada sretnem gay osobu, moram razlikovati je li gay ili je dio lobija. Ako prihvaćaju Boga i imaju dobru volju, tko sam ja da im sudim. Ne smije ih se marginalizirati. Tendencija nije problem, oni su naša braća', odgovorio je Papa.
Službeno, to nije ništa novo, komentira CNN. U knjigama Katoličke crkve piše da se homoseksualce treba tretirati s ljubavlju. Katekizam, kolekcija katoličke doktrine, kazuje da homoseksualci moraju imati 'poštovanje i suosjećanje'.
Crkva ima problem s ponašanjem, ne s osobama. Iako je točno da je Vatikan 2005. izdao dokument da se homoseksualci ne smiju primati u sjemeništa i biti zaređeni za svećenike, ta se politika ne primjenjuje ravnomjerno i odnosi se samo na svećeničku službu, a ne na ljudski dignitet.
U percepciji, međutim, mnoge lezbijke i homoseksualci vjerojatno ne čuju uvijek poruku poštovanja i suosjećanja katoličkih čelnika. Umjesto toga, često puta vrlo jasno čuju osudu. Na toj razini, papa Franjo sigurno uvodi novi ton, ton prihvaćanja i dobrodošlice, ali ne mijenja nijednu doktrinalnu poziciju, piše John Allen, ugledni američki vatikanist.
Nema nikakvih naznaka, primjerice, da Franjo namjerava promijeniti crkveno protivljenje istospolnim brakovima. Suprotno, potvrdio je katoličko shvaćanje braka kao zajednice muškarca i žene u nedavnoj enciklici.
Wall Street Journal piše kako su mnogi biskupi u dijecezama podijeljeni oko toga trebaju li prihvatiti svećenike homoseksualce koji nisu seksualno aktivni. Iako su neki biskupi tolerantni, službena vatikanska zabrana njihova obnašanja službe mnoge je svećenike prisilila da skrivaju svoju orijentaciju pred nadređenima. Za biskupe ovo se pitanje jednostavno može svesti na: 'Ako imamo svećenika homoseksualca u biskupiji je li to problem ili nije?', kaže John Allen. Ovaj Papa odgovara - 'nije problem'.
Los Angeles Times piše da Papine riječi otvaraju put homoseksualcima svećenicima sve dok ostanu u celibatu. Iako time ne mijenja temeljno stajalište Crkve, Papa je u zrakoplovu za Rim pokazao njezine nove obrise, sućutnije i mnogo manje isključive Crkve.
Svećenik James Martin, jezuit, kazao je LA Timesu da je Franjina izjava ogroman korak naprijed. 'Svatko tko tvrdi da se danas ništa u Crkvi nije promijenilo nije čist', napisao je na Twitteru. 'Od 'ne' svećenicima homoseksualcima 2005. do 'tko sam ja da im sudim' cijeli je ocean promjene', kazao je.
Nije manje važan niti način na koji je Papa to rekao. U zrakoplovu je odgovorio na baš svako pitanje novinara, bez izmotavanja, odgovarajući lako i izravno, jednako kao u svojim javnim nastupima kojima je već stekao more obožavatelja. Drugačije od svog prethodnika Benedikta XVI. kojem su novinari koji su ga pratili na putovanjima unaprijed ostavljali pitanja, pa bi on u zrakoplovu odgovorio na nekoliko probranih.
Konzervativniji katolici umanjuju značaj Franjinih riječi. 'Bio je izravniji od prethodnika, ali to nije odmak od katolička nauka', kaže profesorica na katoličkom sveučilištu u Washingtonu Ashley McGuire.
'Papa je govorio o katolicima homoseksualne orijentacije, koji iskreno žive u vjeri i traže Boga (kao što bi svi katolici trebali) i koji su integralni dio Crkve. Oni nisu nikakva peta kolona koja traži promjene u Crkvi', rekao je Ramon Luzarraga, profesor teologije na Benediktinskom sveučilištu u Arizoni.
Katolički kolumnist londonskog Daily Telegrapha Damian Thompsonnaglašava da Papine riječi ne mijenjaju crkveni nauk, ali jako mijenjaju ozračje. Izgleda da će ovime prestati 'lov na vještice' u potrazi za svećenicima homoseksualcima, kaže Thompson.
Razgovor RSS komentara novi komentar ↓
Ako sam to što jesam, a opet prihvaćam i držim se svih pravila Bilo koje teološke ili vjerske zajednice i stvarno svih pravila "doktrine" bilo katoličke, islamske, taoističke, ili ine vjeroispovijesti, zašto me/nas smatraju manje vrijednim članovima, iste doktrine?
Zato što smo drugačiji?
Ili samo zato jer smo mi ISPRAVNIJI, jer smo.. u braku, vezi.. sa ženom?
Novi komentar