« Hi-tech
objavljeno prije 14 godina i 1 mjesec
PRIPREME

Održana radionica SIIMa za TIMES natjecanje

Mladi, pametni i još budni rano ujutro, to su studenti FSB-a koji se pripremaju za natjecanje

Fotografija vijesti
Fotografija vijesti (Stjepan Vukušić)
Više o

FSB

,

TIMES

,

SIIM

Subota je ujutro nakon dugog i napornog radnog tjedna...Nalazite se u toplom krevetu i ne date se van na tu hladnoću...Dali biste sve na svijetu za još onih 5 minuta... Što ćete učiniti?

Za sve ljude odgovor je vrlo jasan, nastaviti spavati. No, postoji jedna grupacija studenata koja je to subotnje jutro (27.11.2010) provela na posve drugačiji način.

Što je to SIIM

Oni su mladi, ambiciozni, poduzetni i vrlo dobro organizirani. Oni su Udruga studenata industrijskog inženjerstva i menadžmenta ili skraćeno SIIM.

Baš ti SIIMovci tu su subotu organizirali cjelodnevnu radionicu pozvavši goste iz Novog Sada da svoje slobodno jutro provedu u Zagrebu.

Gosti predavači iz Novog Sada

Mladen Radišić i Miroslav Ferenčak (ili popularno Mlađa i Mićo) doktoranti su na Fakultetu tehničkih nauka Sveučilišta u Novom Sadu. U Zagreb su došli s ciljem održavanja pripremne radionice za TIMES Case study natjecanje.

Već pri samom otvaranju radionice sudionici su shvatili da je riječ o dva životopisna lika. Imaju jedan avangardni pristup. Umjesto da otovore sa suhoparnim činjenicama, otvaraju sa onim ljudskim. Tko su zapravo? Što vole u životu? Čime se zabavljaju? Probijaju led sa par šala i imaju potpunu pozornost publike.

Članovi su mnogobrojnih studentskih udruga, od onih inženjerskih do onih vezanih uz menadžerski svijet kao što su Tempus Project i European Enterprise Network. Kad svemu tome pridodate i popis poduzeća s kojima su surađivali (VIP, Carslberg, P&G, BOSCH) ili u kojima su radili... Imate osjećaj da pred vama sjede ljudi koji bi svojim životopisima prije odgovarali nekoj direktorskoj poziciji u multinacionalnoj kompaniji, nego studentima.

5C Case study model

Prvi dio posvećen Case studyu nazvali su 5C Case study model. Model je zapravo odraz njihova dugogodišnjih iskustva i kako to sami vole naglašavati POBJEDA na natjecanjima takvog tipa.

Prvi korak k uspjehu je formiranje pobjedničkog tima tj. Creation. Pri tome pomažu neformalna druženja uz kavu i sl. Bitno je da ljudi koji su u timu imaju povjerenje i da budu kao cjelina.

Nakon toga potrebno je ostvariti konstruktivnu suradnju tj. Cooperation. Bitno je imenovati formalnog lidera tima koji bi u situacijama nepotrebnih polemika bio onaj koji prekida i usmjerava svoj tim na stvari bitnije za rješavanje slučaja. Sada ste formirali tim.

Morate se pozabaviti slučajem koji je pred vama, sagledati u kakvim se okolnostima nalazi poduzeće čiji case rješavate. Koja je trenutna pozicija poduzeća? Koji su ciljevi poduzeća? Kako ih postići? Morate promatrani slučaj staviti u kontekst (tj. Context) šire makroekonomske analize, tržišta, države itd..

Svi timovi naizgled su jednaki. Vaš tim mora imati ono nešto što će vas razlikovati od ostalih smrtnika. Bitno je imati odmjernu dozu kreativnosti tj. Creativity. Odmjerenu u smislu davanja logičnog, realno izvedivog rješenja koje bi ujedno bilo prihvatljivo za članove žirija. U tome  će vam pomoći inicijalno prikupljanje ideja tzv.  brainstorming - moćan alat koji organizira slobodoumne ideje vašeg tima. Bitno je da svaki član tima bude saslušan i fokusiran na slušanje tuđih ideja, a da se istovremeno ne potroši previše vremena.

Sada ste na korak do konačnog cilja - POBJEDE. Jedino što vas djeli od toga je žiri. Vaše ideje i vaše jedinstveno rješenje postat će vrlo vrijedno jedino ako ga znate prenjeti drugima. Zato je bitna komunikacija tj. Communication. Predstavljanje i prezentacija pred žirijem najbitniji je dio natjecanja.

Dogovorite neverbalne signale unutar tim. Rasporedite vrijeme tako da je svaki član jednako zastupljen. Na prezentaciji istaknite samo bitne informacije (kratko i jasno). I na kraju držite se vremenskog ograničenja.

Gosti radionice

Naša gošća bila je gospođa Lana Balić Matijašević, voditeljica razvoja ljudskih potencijala u poduzeću AutoZubak, glavnog sponzora TIMES lokalnih kvallifikacija za Zagreb. To je osoba koja je cijelo vrijeme u kontaktu sa organizacijskim timom natjecanja. Suradnja s njom provedena je na visokom nivou, zajedničko sastavljanje i provedba akcijskog plana proteklo je besprijekorno. 

Pojavio se tu i gost iznenađenja, dekan FSB-a  prof.dr.sc. Ivan Juraga. On se našim gostima obratio sa par riječi i predstavio naš Fakultet u punom sjaju. Zahvalio se našim predavačima i poklonio im monografiju Fakulteta strojarstva i brodogradnje.

Vježba rješavanja case study-a

Uslijedilo je ono što smo svi s nestrpljenjem očekivali.

Sada je sve ono teorijsko znanje stečeno kroz njihove prezentacije trebalo primjeniti u konkretnom slučaju. Podjelili smo se u timove i prionuli na posao. Naš zadatak bio je repozicionirati energetsko piće Battery na postojeće tržište kojem vlada konkurencija (Guarana i RedBull).

U vremenskom roku od 2 sata sijevale su ideje, kreativna energija bila je na vrhuncu. Ta 2 sata prošla su iznenađujuće brzo. Na redu su bile prezentacije i pitanja žirija i ostalih timova. Pravi vatromet ideja koje je trebalo braniti u žustrim raspravama s žirijem i ostalim timovima. Na kraju balade svi smo izašli kao pobjednici i osjećali se tako.

Cijelu subotu proveli smo na faksu i nije nam bilo žao ni sekunde. Za sve vas koje je čitanje ovog teksta potaklo da sudjelujete u TIMES natjecanju, učinite to i prijavite se. Vidimo se 15.1.2011. Ah, da opet u subotu...

11.12.2010. 20:25:36
Novi komentar
nužno
nužno