Novi tramvaji troše duplo više
Već s postojećim novim vozilima registrirana su preopterećenja i porast potrošnje struje
Tristo milijuna eura dobivenih iz poskupljenja Grad planira uložiti u kupnju 70 tramvaja i 200 novih autobusa. No, većini građana Zagreba kao i većini zastupnika građana u Gradskoj skupštini manje je poznata činjenica da se ni svi već isporučeni tramvaji NT 2200 ne mogu uključiti u javni prijevoz prema voznom redu ZET-a iz tehničkih razloga, piše Vjesnik.
Naime, prema tehničkim i funkcionalnim karakteristikama vozila nove generacije NT 2200 ‘vuku’ znatno veće struje od ostalih tramvajskih vozila ZET-ovoga voznog parka.
Usporedbe radi, novi NT 2200 tramvaj ‘vuče’ 1000 ampera kada je prazan, a potrošnja se dodatno povećava, ovisno o broju putnika, za 10 do 20 posto te uključenjem grijanja ili klime za još 10 posto. Ostala tramvajska vozila ZET-a troše pri maksimalnom broju od 217 putnika i grijanju 350-400 ampera. Već i s postojećim novim vozilima registriran je porast preopterećenja i veća potrošnja električne energije. Umjesto da se radikalno promijeni prometna politika u gradu koja favorizira promet osobnih vozila, regulacijama prometa i gradnjom garaža na neprimjerenim mjestima, to se sve zanemaruje i u taj prometni ‘krkljanac’ ubacuje se 140 tramvaja NT 2200 koji izazivaju prometni kolaps u tramvajskom, a kad on ne funkcionira i u uličnom prometu u Zagrebu, piše Želimir Manenica za Vjesnik.
Novi komentar