Novi stari automobili - oživljavanje ugaslih velikana
POGLEDAJTE GALERIJU: Svijet je napokon shvatio da su manji automobili ti koji će nas voziti naprijed i možda je vrijeme da se ožive neki stari brendovi
Ponovno lansiranje na tržište moderniziranih starih modela automobila može biti recept za uspjeh - VW je to učinio s Bubom, BMW je MINI-ju napravio makeover a FIAT aduta ima u ušminkanom Cinquecentu. Međutim, sasvim je druga stvar kad se radi o uskrsnuću čitavog jednog brenda, naročito na tržištu na kojem je nekoliko velikih i etabliranih proizvođača moralo zatvoriti svoje tvornice. Mercedes-Benz je lansirao svoj legendarni brend Maybach još 2002. i nogometaši, političari i rapperi su neko vrijeme bili zaluđeni njime, ali recesija je učinila svoje. Drugo luksuzni uskrsnuće doživio je Bugatti koji je priču završio u 1960-ima, ali ga je Volkswagen vratio iz mrtvih 1998. - rezultat toga je Veyron Sport, najbrži automibl serijske proizvodnje na svijetu. Nedavno je na Motor Showu u Frankfurtu, točnije 2009. godine, predstavljena i električna verzija Trabanta. Dvije njemačke tvrtke se nadaju da će uspjeti započeti proizvodnju istočnonjemačke automobilske ikone; samo im još trebaju financijska sredstva.
U međuvremenu u Velikoj Britaniji se oživljava još više ezoterično automobilsko ime -Alvis. Tvrtka je propala 1960-ih,a sad se govori o tome da će započeti proizvodnju 'novog' Alvisa 4.3 iz 1937. na temelju izvornih crteža iz arhiva.
„Alivs 4.3 Litre bio je super-automobil iz 1930-ih i bit će ga teško unaprijediti", rekao je Alan Stote, trenutni vlasnik Alvis Car Companyja. „On diskretno kombinira ono najbolje od tradicionalne automobilske industrije s tehnološkim prednostima 21. stoljeća", dodaje Stote. Alvis je u fazi dovršavanja svojeg prvog proizvodnog modela a onda će se taj proces nastaviti prema narudžbama. Automobil za ciljanu publiku ima ljubitelje oldtimera koji na raspolaganju imaju minimalno 170,000 funti. „Primijetili smo da je automobil privlačan širokom krugu ljudi, ali najviše onima koji su oduvijek patili za karakterističnim izgledom i izduljenom karoserijom te velikim prednjim farovima automobila iz predratnog perioda i koji su vrlo pažljivi u održavanju i uporabi starih automobila", rekao je Stote.
I niz automobilskih imena koje bismo ponovo voljeli vidjeti među živima je dug - tu je francuska Mantra koja je dičila futurističkim trosjedom Bagheerom i britanska tvrtka Jensen koja je izradila Interceptora koji sa svojim predivno zaobljenim zadnjim staklom i karoserijom podsjeća na morskog psa. Tu je još AMC sa svojim nevjerojatnim i neobičnim kompaktnim vozilima zvučnih imena kao što su Gremlin, Hornet, Pacer, Javelin, Matador... Tvrtka je propala jer se u SAD-u pojavila ogromna potražnja za ogromnim automobilima, ali sad kad je svijet općenito shvatio da su manja vozila ta koja će nas voditi dalje, možda je došlo vrijeme i za uskrsnuće AMC-a.
Novi komentar