Nova generacija 1.5 dCi motora za Nissan Juke
S novom inačicom nagrađivanoga dizelskog pogonskog stroja s izravnim ubrizgavanjem, Juke je učinkovitiji, uglađeniji i još zabavniji za vožnju
Više okretnog momenta, manja potrošnja goriva, manje emisija, smanjena buka i sustav Stop/Start - to su samo neke prednosti najnovijeg motora 1.5 dCi koji se odsada ugrađuje u Nissan Juke. S novom inačicom nagrađivanoga dizelskog pogonskog stroja s izravnim ubrizgavanjem, razvijenog u Renaultu, Nissanovu partneru u Alijansi, Juke je učinkovitiji, uglađeniji i još zabavniji za vožnju.
Od 330.000 Jukeovih modela prodanih u Europi od lansiranja potkraj 2010., više od 132.000 primjeraka - četrdesetak posto - pogoni 1.5 dCi. Dolazak novog motora, stoga, teško da može biti važniji. Promjenama je najveći okretni moment motora - sada već u šestoj generaciji - povećan za znatnih 20 Nm, na 260 Nm.
Osamdeset posto dostupno je već od 1500 o/min pa je automobil žustriji. A s obzirom na to da ispušta samo 109 g/km CO2 i u mješovitom ciklusu troši 4,2 l/100 km, motor nove generacije najučinkovitija je jedinica u Jukeovoj ponudi.
Poboljšanja su ostvarena nizom tehnoloških promjena. Među njima su primjena preinačenih piezoelektričnih brizgaljki goriva, koje sada imaju točnije usmjereni uzorak brizganja radi boljeg izgaranja (čak do petnaest posto manje neizgorenog goriva), i novi turbopunjač promjenjive geometrije s manjom "turborupom" i male inercije s izravnijim - i učinkovitijim - usisom zraka.
Usto, ugradnja niskotlačnog sustava recikliranja ispušnih plinova u zatvorenoj petlji, kod kojeg se ispušni plin hladi prije ponovnog uvođenja u usisni sustav, pridonijela je usklađenosti jedinice s budućom normom Euro6. Ostale promjene obuhvaćaju novu, termostatski upravljanu uljnu pumpu promjenjivog obujma koja smanjuje unutarnje trenje automatski se prilagođujući potrebama motora i viskoznosti ulja.
Više pročitajte na portalu automania.hr
Novi komentar